Z badania przeprowadzonego przez PBI oraz portal Gazeta.pl wynika, że ponad 300 tys. polskich dzieci czyta blogi, 180 tys. – zajmuje bądź zajmowało się ich pisaniem, a 160 tys. – komentuje przeczytane treści.
Blogi są popularne wśród internautów we wszystkich grupach wiekowych. Publikowanie, czytanie i komentowanie różnego rodzaju treści w sieci jest zjawiskiem coraz bardziej powszechnym również wśród dzieci w wieku 7-14 lat. W ciągu ostatniego tygodnia blogi czytało ponad 120 tys. dzieci, rzadziej niż raz na tydzień zagląda do nich ponad 180 tys. młodych internautów. Aktualnie bloga prowadzi ponad 75 tys. dzieci, kolejne 105 tys. zajmowało się blogowaniem w przeszłości. Komentujących blogi jest niewiele mniej niż piszących, swoje zdanie na temat przeczytanych treści wyraża ponad 160 tys. osób w wieku 7-14 lat.
Z badania wynika, że z sieci korzysta ponad 56 proc. populacji w wieku od 7 do 14 lat. Wśród tej grupy codziennie z internetem łączy się z się 55 proc., 26 proc. robi to kilka razy w tygodniu, 13,5 proc. – kilka razy na miesiąc, a 4,5 proc – raz w miesiącu.
Projekt „Dzieci” jest drugim etapem badania blogosfery – ogólnopolskiego pomiaru czytelnictwa blogów. W pierwszym etapie oszacowano liczbę i profil demograficzny polskich blogerów powyżej 15 roku życia. Trzeci etap obejmie pogłębione internetowe badanie kwestionariuszowe blogerów z różnych polskich platform blogowych. Wyniki badania dostarczają precyzyjnej wiedzy na temat autorów, czytelników oraz komentatorów blogów. Nigdy wcześniej nie zbadano tak dokładnie liczby polskich internautów zaangażowanych w blogowanie. Raporty z poszczególnych części zostaną złożone w publikację na temat zjawiska blogowania.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.