Firma Cisco zaprezentowała wyniki badania dotyczącego popularności technologii Web 2.0 w Polsce. Badanie, przeprowadzone na grupie 900 decydentów IT w największych polskich przedsiębiorstwach, pokazuje silną korelację pomiędzy możliwościami komercyjnego wdrożenia rozwiązań opartych na Web 2.0 a czynnym używaniem tych technologii.
Wyniki badania pokazały, że 75 % respondentów zna technologię Web 2.0. Dla 70 % spośród nich Web 2.0 jest przede wszystkim kojarzona z serwisami społecznościowymi, natomiast dla 28 % to forma handlu elektronicznego. Z samych serwisów Web 2.0 korzystało ponad 66 % badanych, natomiast nieco ponad 1/3 użytkowników serwisów Web 2.0 czynnie angażuje się w kreację kontentu.
Wyniki badania pokazały, że plany komercyjnego wdrożenia serwisów Web 2.0 deklaruje co siódmy respondent. Przy czym wyraźnie bardziej zainteresowani są aktywni uczestnicy serwisów Web 2.0 – w ich przypadku plany wdrożenia serwisów Web 2.0 deklarował co czwarty ankietowany (24%). Spośród respondentów deklarujących zamiar wdrożenia serwisów Web 2.0 niemal 2/3 (63%) ma na myśli serwisy o charakterze społecznościowym, a nieco ponad 1/3 (36%) usługę o charakterze e-biznesowym.
“W miarę rozwijania się technologii komunikacji, pojawia się nowy rodzaj modelów biznesowych, w których produktywność jest synonimem współpracy. To właśnie ten nowy model umożliwia firmom i organizacjom z sektora publicznego dokonania transformacji własnych struktur oraz wykorzystania technologii Web 2.0.” powiedział Paweł Malak, dyrektor generalny w Cisco Polska.
Najpopopularniejszymi serwisami świadczącymi usługi Web 2.0 okazały sie: You Tube, Yahoo i MySpace. Natomiast najczęściej odwiedzanymi stronami okazały się: Google, Allegro, onet.pl i wp.pl. Decydenci w firmach w znakomitej większości używają Internet do 6 godzin dziennie (61%), natomiast pozostali (39 %) jest połączona do sieci do 12 godzin dziennie. Wszyscy respondenci używają Internetu zarówno w pracy jak i w domu. Dla potrzeb prywatnych Internet jest używany jako źródło informacji (28 %), możliwość komunikacji (14 &). Jedynie 8% respondentów używa Internetu do zakupów online. Zaledwie 14 % osób, które wzięło udział w badaniu używa technologii mobilnych aby połączyć się z siecią.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.