Obecnie rynek zalany jest przez różnorodne produkty i usługi. Nie wszystkie są wysokiej jakości, ale nawet te słabsze próbują zaistnieć i zdobyć rzesze wiernych klientów, aby stać się popularne i rentowne.
Wykorzystują do tego Internet, co oczywiście ma swoje plusy, jak chociażby tak pożądana przez klientów możliwość wyboru. Nie dziwne jednak, że przy takim natłoku ofert, konsument często ma problem ze zdecydowaniem się na konkretne rozwiązanie. Aby wybrał właśnie nas, a do tego został wiernym i lojalnym kupującym, który będzie przekazywał pozytywne opinie dalej, należy się wyróżniać kilkoma cechami.
Pomysł
Na samym początku funkcjonowania firmy, najważniejszy jest ciekawy pomysł. Powinien być on niepowtarzalny, ale na niektórych rynkach jest to niezwykle trudne lub wręcz niemożliwe. Należy wtedy określić główne wyróżniki na tle konkurencji. Konsumenci często przyzwyczajają się do swoich, nawet niewielkich wyborów i marek, dlatego też ciężko im zmienić je na nową, szczególnie jeśli nie mają pewności co do ich jakości. Należy pamiętać także o odpowiedniej edukacji, szczególnie jeśli na dany rynek wprowadzana jest nowość, o której jeszcze nie słyszano w branży.
Sprecyzowanie grupy docelowej
Strzałem w dziesiątkę jest pomysł, który idealnie trafia w potrzeby określonej grupy docelowej. Najważniejsze jest odpowiednie sprecyzowanie grupy oraz jej potrzeb, przyzwyczajeń i upodobań. Następnie należy przedstawić konsumentom wartość produktu czy usługi, stosując język korzyści. Klienci muszą zacząć zdawać sobie sprawę z przywilejów, jakie uzyskają wybierając właśnie nas.
Niezawodny produkt
Produkt powinien sam bronić się swoją jakością. Bez tego, nowa firma ma nikłe szanse na sukces, ponieważ to właśnie na przydatność, jakość wykonania produktu czy usługi i cenę Klienci zwracają uwagę najczęściej.
Zbuduj lojalność
Konsument, który jest zadowolony z zakupionego produktu czy usługi, będzie do nas powracał i powinien być za to w jakiś sposób doceniony. Z pomocą przychodzą tu wszelkiego rodzaju zniżki, rabaty czy programy lojalnościowe. Warto je przewidzieć, ponieważ to bardzo dobry sposób na połączenie klienta z daną usługą. Firmy, chcąc się wyróżnić, oferują marketing poleceń, a w social mediach budują społeczności zainteresowane produktem. Tworzą też newslettery i mailingi.
Promocja
Najważniejszym elementem, pozwalającym powiedzieć o produkcie jak największej liczbie klientów, jest oczywiście dostosowanie działań promocyjnych do przedsiębiorstwa, oferowanego produktu oraz grupy docelowej. Promocję można tworzyć za pomocą różnorodnych działań, takich jak np. public relations, tradycyjna reklama, SEO czy reklama kontekstowa. W zależności od posiadanych zasobów finansowych, można zdecydować się na kombinację kilku z wyżej wymienionych rozwiązań.
Długotrwałe efekty oraz pomoc w budowaniu świadomości marki, szczególnie w sektorze w e-commerce, dają odpowiednio prowadzone działania public relations. Dzięki odpowiednio dobranym narzędziom utrzymujemy kontakt z interesującym nas otoczeniem, a także dbamy o tworzenie i utrzymywanie odpowiedniego wizerunku danej marki. Taką działalność warto powierzyć zaufanej firmie, która poprowadzi komunikację, a tym samym stanie się strategicznym partnerem i doradcą.
Autorem tekstu jest Adam Białas, e-commerce manager w Core PR.
Zobacz wszystkie wpisy w ramach cyklu: „PR w eCommerce”:
- PR jako wsparcie dla startupów w branży eCommerce [1/5]
- 5 zasad – jak wyróżnić się na konkurencyjnym rynku? [2/5]
- Jak wypromować startup? [3/5]
- Jakim branżom e-PR przydaje się najbardziej? [4/5]
- Znaczenie działań PR dla rynku e-commerce [5/5]
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.