PR w eCommerce: Jakim branżom e-PR przydaje się najbardziej? [4/5]

Szeroko pojęte public relations można zastosować niemal w każdej branży. Coraz więcej firm dostrzega potencjał odpowiedniej komunikacji z otoczeniem, prowadzonej przez wyspecjalizowanych ekspertów. Horyzonty pracy specjalistów od PR poszerzył internet. Dzisiaj nawet uczestnik dyskusji w social media może stać się nadawcą informacji, dlatego też odpowiednio prowadzony dialog jest niezbędny przy działaniach firm, którym zależy na budowaniu pozytywnego wizerunku w oczach klientów i partnerów.

Nie zapominajmy, że działania PR oraz e-PR nie ograniczają się jedynie do kontaktu z klientem. Ich kluczowym zadaniem jest zadbanie o całe otoczenie organizacji, w tym kontrahentów, partnerów i samych pracowników. Wszyscy składają się na tzw. kulturę firmy, której wartości promowane są na zewnątrz. Najbardziej liczy się uczciwy przekaz. Dziś przez internet konsumenci oraz inni odbiorcy szybko są w stanie wychwycić nieprawdziwe informacje.

Działania e-PR są szczególnie ważne dla początkujących firm, które chcą dotrzeć z informacją o swoich produktach i usługach do jak najszerszego grona klientów. Mogą one również pomóc poprawić wypracowany wizerunek istniejących od dłuższego czasu przedsiębiorstw. Wzmacniają nie tylko rozpoznawalność, ale przede wszystkim budują świadomość istnienia marki i powodują, że będzie ona pierwszym wyborem klienta.

Jak zauważa Marek Rusiecki, Prezes Zarządu i założyciel Xevin Investments: Jako aniołowie biznesu mieliśmy już okazję współpracować z wieloma podmiotami. Inwestujemy na wczesnym etapie (seed i early-stage) w innowacyjne spółki o wysokim potencjale wzrostu na krajowych oraz globalnych rynkach. Skupiamy się na przedsiębiorstwach z szeroko pojętych branży technologii mobilnych, internetu, a także biotechnologii. We wszystkich tych branżach szczególną rolę w rozwoju biznesu odgrywały działania e-PR. Sami również dostrzegamy ich potencjał, korzystając z wyspecjalizowanych usług agencji PR.

Różnorodność, jaką zapewnia internet, wymaga od specjalistów PR promowania oryginalności i innowacyjności swoich klientów. Branża e-commerce rozwija się tak szybko, że wciąż pojawiają się nowe rozwiązania, które niosą za sobą ogromne korzyści. Wszystkie działania prowadzone w sieci wymagają dobrych treści, które są przede wszystkim atrakcyjne, unikalne, poprawne merytorycznie i nowe.

Czy firma zajmuje się sprzedażą ubrań, akcesoriów, czy usług faktoringowych lub windykacyjnych, w sieci musi przede wszystkim wyróżniać się na tle konkurencji? Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi komunikacji z otoczeniem, m.in. social media, SEO marketing, działania buzz czy zastosowanie reklamy kontekstowej. Kluczem jest wybór odpowiedniej strategii względem profilu odbiorcy docelowego.

Oczywiście od wymagań i oczekiwań Klienta zależą koszty działań e-PR, które firma musi uwzględnić w swoim budżecie. Nie ma jednolitego cennika usług public relations, niezależnie czy zdecydujemy się na współpracę z profesjonalną agencją czy pracownikiem,  zatrudnionym w wewnętrznych strukturach. Koszty zależą przede wszystkim od tego, jak kompleksowo zaplanowana jest strategia PR, czyli np. czy zawiera zarządzanie kryzysowe, relacje z mediami, komunikację wewnętrzną, organizowanie eventów czy oddelegowanie rzecznika prasowego.

Z doświadczenia wiem, że działania e-PR są możliwe dla podmiotu z praktycznie każdej branży. Należy jedynie znaleźć odpowiedni kontekst, zbudować przekaz i w atrakcyjny sposób dotrzeć do grupy docelowej.

Autorem tekstu jest Adam Białas, e-commerce manager w Core PR.

Zobacz wszystkie wpisy w ramach cyklu: „PR w eCommerce”:

  1. PR jako wsparcie dla startupów w branży eCommerce [1/5]
  2. 5 zasad – jak wyróżnić się na konkurencyjnym rynku? [2/5]
  3. Jak wypromować startup? [3/5]
  4. Jakim branżom e-PR przydaje się najbardziej? [4/5]
  5. Znaczenie działań PR dla rynku e-commerce [5/5]

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top