Szeroko pojęte public relations można zastosować niemal w każdej branży. Coraz więcej firm dostrzega potencjał odpowiedniej komunikacji z otoczeniem, prowadzonej przez wyspecjalizowanych ekspertów. Horyzonty pracy specjalistów od PR poszerzył internet. Dzisiaj nawet uczestnik dyskusji w social media może stać się nadawcą informacji, dlatego też odpowiednio prowadzony dialog jest niezbędny przy działaniach firm, którym zależy na budowaniu pozytywnego wizerunku w oczach klientów i partnerów.
Nie zapominajmy, że działania PR oraz e-PR nie ograniczają się jedynie do kontaktu z klientem. Ich kluczowym zadaniem jest zadbanie o całe otoczenie organizacji, w tym kontrahentów, partnerów i samych pracowników. Wszyscy składają się na tzw. kulturę firmy, której wartości promowane są na zewnątrz. Najbardziej liczy się uczciwy przekaz. Dziś przez internet konsumenci oraz inni odbiorcy szybko są w stanie wychwycić nieprawdziwe informacje.
Działania e-PR są szczególnie ważne dla początkujących firm, które chcą dotrzeć z informacją o swoich produktach i usługach do jak najszerszego grona klientów. Mogą one również pomóc poprawić wypracowany wizerunek istniejących od dłuższego czasu przedsiębiorstw. Wzmacniają nie tylko rozpoznawalność, ale przede wszystkim budują świadomość istnienia marki i powodują, że będzie ona pierwszym wyborem klienta.
Jak zauważa Marek Rusiecki, Prezes Zarządu i założyciel Xevin Investments: Jako aniołowie biznesu mieliśmy już okazję współpracować z wieloma podmiotami. Inwestujemy na wczesnym etapie (seed i early-stage) w innowacyjne spółki o wysokim potencjale wzrostu na krajowych oraz globalnych rynkach. Skupiamy się na przedsiębiorstwach z szeroko pojętych branży technologii mobilnych, internetu, a także biotechnologii. We wszystkich tych branżach szczególną rolę w rozwoju biznesu odgrywały działania e-PR. Sami również dostrzegamy ich potencjał, korzystając z wyspecjalizowanych usług agencji PR.
Różnorodność, jaką zapewnia internet, wymaga od specjalistów PR promowania oryginalności i innowacyjności swoich klientów. Branża e-commerce rozwija się tak szybko, że wciąż pojawiają się nowe rozwiązania, które niosą za sobą ogromne korzyści. Wszystkie działania prowadzone w sieci wymagają dobrych treści, które są przede wszystkim atrakcyjne, unikalne, poprawne merytorycznie i nowe.
Czy firma zajmuje się sprzedażą ubrań, akcesoriów, czy usług faktoringowych lub windykacyjnych, w sieci musi przede wszystkim wyróżniać się na tle konkurencji? Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi komunikacji z otoczeniem, m.in. social media, SEO marketing, działania buzz czy zastosowanie reklamy kontekstowej. Kluczem jest wybór odpowiedniej strategii względem profilu odbiorcy docelowego.
Oczywiście od wymagań i oczekiwań Klienta zależą koszty działań e-PR, które firma musi uwzględnić w swoim budżecie. Nie ma jednolitego cennika usług public relations, niezależnie czy zdecydujemy się na współpracę z profesjonalną agencją czy pracownikiem, zatrudnionym w wewnętrznych strukturach. Koszty zależą przede wszystkim od tego, jak kompleksowo zaplanowana jest strategia PR, czyli np. czy zawiera zarządzanie kryzysowe, relacje z mediami, komunikację wewnętrzną, organizowanie eventów czy oddelegowanie rzecznika prasowego.
Z doświadczenia wiem, że działania e-PR są możliwe dla podmiotu z praktycznie każdej branży. Należy jedynie znaleźć odpowiedni kontekst, zbudować przekaz i w atrakcyjny sposób dotrzeć do grupy docelowej.
Autorem tekstu jest Adam Białas, e-commerce manager w Core PR.
Zobacz wszystkie wpisy w ramach cyklu: „PR w eCommerce”:
- PR jako wsparcie dla startupów w branży eCommerce [1/5]
- 5 zasad – jak wyróżnić się na konkurencyjnym rynku? [2/5]
- Jak wypromować startup? [3/5]
- Jakim branżom e-PR przydaje się najbardziej? [4/5]
- Znaczenie działań PR dla rynku e-commerce [5/5]
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.