W kampanii zrealizowanej przez sieć behavia dla Radia Glob banery targetowane na profil Młodzież okazały się bardziej efektywne, niż banery nietargetowane. W kampanii mierzono także akcje wykonywane przez internautów jakiś czas po kontakcie z reklamą.
Założeniem kampanii internetowego Radia Glob było wypromowanie wśród młodych internautów strony rozgłośni oraz pozyskanie nowych słuchaczy. W celu zwiększenia dotarcia do grupy celowej przekaz stargetowano na profil Młodzież. Tym samym reklamy emitowane były internautom oznaczonym na podstawie kryteriów systemu nugg.ad jako młodzież. Na witrynach należących do sieci behavia wyemitowano 150 000 DoubleBillboarda w wersji tradycyjnej oraz ze streamingiem video.
Równolegle z kampanią targetowaną behawioralnie emitowano analogiczne banery na wszystkich użytkowników witryn z pakietu zasięgowego sieci behavia. Analiza wyników obu kampanii wskazuje dwukrotny wzrost wartości CTR w przypadku reklam targetowanych (CTR=0,8) w stosunku do nietargetowanych (CTR=0,4). Wzrosła również liczba akcji wykonanych przez użytkowników, którym wyemitowano reklamę.
Akcją było tu wybranie i uruchomienie jednej z czterech rozgłośni dostępnych na stronie. Osobno zliczano akcje użytkowników przeniesionych na stronę docelową bezpośrednio po kliknięciu w reklamę Radia Glob (Click and Action), osobno – tych, którzy mieli kontakt z banerem i nie kliknęli w niego, jednak po jakimś czasie odwiedzili stronę radia (Seen and Action). Liczba akcji ‘Click and Action’ dla reklam nietargetowanych wyniosła 19, dla targetowanych – 99, akcji ‘Seen and Action’ analogicznie 31 i 170.
Precyzyjne dotarcie do grupy celowej umożliwiło nam podniesienie wartości CTR, nie jest to jednak zasada. Akcja dla Radia Glob stanowi doskonały dowód na to, iż CTR to nie jedyny wskaźnik mówiącym o sukcesie działań online. Predykcyjne Targetowanie Behawioralne wpłynęło tu także na wzrost liczby akcji podejmowanych przez internautów na stronie Klienta. Wzrost liczby akcji ‘Seen and Action’ wskazuje na wyższą zapamiętywalność reklamy wśród odbiorców z wybranego do kampanii profilu – mówi Grzegorz Sławatyński, Managing Director sieci behavia.
Predykcyjne Targetowanie Behawioralne firmy nugg.ad umożliwia prognozowanie danych demograficznych i profili zainteresowań poszczególnych użytkowników. System emituje daną kampanię wyłącznie internautom spełniającym określone kryteria. Dzięki temu otrzymują oni reklamę dopasowaną do ich oczekiwań, reklamodawcy natomiast ograniczają straty ponoszone w przypadku ‘pustych’ kontaktów z reklamą.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.