Projektowanie stron www – wskazówki dla firm

Opublikowano: 2 października 2017. Kategoria: Wpisy Promowane.

Projektowanie stron www i promocja w sieci (kampanie PPC, w tym Google AdWords) przez wielu uznawane są za zadania proste. Z tego też powodu samodzielnie podejmują się ich realizacji, niestety często z niezadowalającym skutkiem. Tylko osoby wtajemniczone mają szansę stworzyć wysokiej jakości produkt, który ma szansę spodobać się jednocześnie użytkownikom Internetu i Google.

Poniżej znajdziesz wskazówki agencji interaktywnej z Katowic, która zwraca uwagę na proces projektowania i promowania strony www.

Wskazówka 1: projekt zamówiony u specjalisty!

Projektowanie stron www – wskazówki dla firm 1Nie chcesz, żeby Twoja strona wyglądała jak niskiej jakości zaplecze pozycjonerskie.

Obecnie, najczęściej wykorzystywanym systemem CSM jest WordPress, w którym bardzo łatwo jest się poruszać i dla którego dostępnych jest wiele wtyczek oraz dodatków. Mimo że jest łatwy w obsłudze, samodzielnie stawianie na nim strony stanowczo odradzamy. Dlaczego? Przykładowo – korzystanie z gotowych szablonów nie popłaca. Takie działanie ogranicza wiele możliwości, przede wszystkim personalizację projektu, która w dzisiejszym świecie jest połową sukcesu. Twoja strona www powinna być spójna z działalnością firmy, branżą i strategią.

Wskazówka 2: pamiętaj o mobile

Bardzo duża liczba użytkowników sieci posiada urządzenia mobilne i korzysta z nich, odwiedzając nie tylko kanały social media, ale również sklepy online i wszelkiego rodzaju witryny internetowe. Właśnie z tego powodu podczas projektowania stron www zawsze należy brać pod uwagę to, aby były one dostosowane do różnego rodzaju urządzeń przenośnych. Responsywność strony jest niezwykle ważna z punktu widzenia użytkownika. Wystarczy sobie wyobrazić, że wchodzisz na stronę www i musisz przesuwać i ręcznie dostosowywać jej kształt do swojego urządzenia. To kłopotliwe i nieużyteczne. Do takiej strony nie masz cierpliwości, a więc szybko ją zamykasz i wyszukujesz inną, najczęściej konkurencyjną, co wpływa negatywnie na liczbę konwersji.

Wskazówka 3: SEO konsultacje

Zarówno w momencie gdy tworzysz nową stronę www, jak i zaczynasz ją przebudowywać lub w dowolnym stopniu zmieniać, powinieneś skonsultować swoje działania z firmą SEO. Dlaczego? Mimo że programista wie, w jaki sposób zaprogramować stronę www, a projektant wie, jak powinna ona wyglądać, to jednak tylko specjalista SEO wskaże, na jakie elementy należy zwrócić uwagę, aby witryna spodobała się algorytmom Google. Jeśli więc chcesz zrobić to dobrze, pamiętaj, że konsultacje SEO i projektowanie stron www zawsze idą ze sobą w parze.

Wskazówka 4: zwróć uwagę na użytkowników

Nie zapominaj, że Google to nie jedyny odbiorca Twojej strony www, równie ważni są internauci, którzy z osób potencjalnie zainteresowanych Twoją działalnością mogą zmienić się w klientów – oczywiście jeśli odpowiednio się z nimi skomunikujesz. I tu do gry wchodzi sprawa użyteczności powszechnie określana jako UX. Jeśli użytkownicy będą potrafili intuicyjnie poruszać się w witrynie, nie napotykając po drodze żadnych trudności, to będą ją chętniej odwiedzać i przeglądać jej zawartość. Ważny jest też czas ładowania strony – im dłuższy, tym gorzej, ponieważ internauci są niecierpliwi i szybko się nudzą, w związku z czym każdy przestój najprawdopodobniej będzie równał się zamknięciu witryny.

Wskazówka 5: poinformuj, że jesteś

Zaprojektowanie strony www i wrzucenie jej do sieci to tylko połowa sukcesu, trzeba jeszcze pokazać ją potencjalnym zainteresowanym. Sposobów na e-marketing jest wiele, w tym reklamy w kanałach społecznościowych oraz Google. Adwords i promocja typu PPC wymaga odpowiedniego przygotowania strony www, musisz bowiem wiedzieć nawet najmniejszy element strony może mieć znaczenie dla użytkowników.

Jak widzisz, projektowanie strony www wymaga rozległej wiedzy i umiejętności. To nie jest praca dla jednej osoby, ale dla zespołu specjalistów z różnych dziedzin, którzy mogą dołożyć cenną cegiełkę do projektu. Takie rozwiązanie to oszczędność czasu i kosztów – za jednym zamachem przygotujesz bowiem stronę gotową nie tylko do zaprezentowania odbiorcom, ale również do rozpoczęcia działań promocyjnych.

Webuzzeria

Grupa Infomax sp. z o. o. sp. k.
ul. Porcelanowa 11c
40-246 Katowice

+48 539 939 722

Wpisy PromowaneProjektowanie stron www – wskazówki dla firm

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.