Niemal 100% internautów słyszało o zakupach przez internet, a około 70% deklaruje, że przynajmniej raz z niej skorzystała, jedna trzecia z nich robi zakupy przez Internet kilka razy w miesiącu, a ponad 40% z nich – kilka razy w roku. Przegląd praktyk usability w polskim e-commerce wykonany przez Katarzynę Osińską jest skierowany do właścicieli i twórców sklepów internetowych oraz wszystkich zainteresowanych tematyką użyteczności.
Sklepy internetowe przyciągają promocjami, bonusami, konkurencyjnymi cenami, asortymentem wysokiej jakości, reklamują się w portalach internetowych, walczą o pierwsze miejsce w wyszukiwarkach – a wszystko po to, by pozyskać klienta i zwiększyć zyski ze sprzedaży. Z drugiej strony, jak sklepy dbają o to, by klienta nie stracić? W czasach, gdy własny sklep internetowy można uruchomić kupując gotową aplikację za mniej niż 100 zł, mniejsze firmy najczęściej na tym kończą działania związane z otwarciem tego kanału sprzedaży. Także przedsiębiorstwa, które nie decydują się na gotowe rozwiązania, a zlecają je zewnętrznym wykonawcom, myślą przede wszystkim o pokazaniu produktu i umożliwieniu jego zakupu, nie myśląc o formie przekazu, ogólnym odbiorze sklepu, czy elementach ułatwiających klientowi poruszanie się po nim.
A właśnie dbałość o szczegóły i zorientowanie na użytkownika (User-Centered Design) w dużej mierze wpływa na sukces sklepu internetowego – badania Nielsen Norman Group wykazują, że poprawa użyteczności sklepów internetowych może spowodować zwiększenie ich obrotów od 100% do nawet 400%. Użytkownicy efektywniej znajdują interesujące ich produkty, liczba porzucanych koszyków jest mniejsza, zaś przywiązanie do marki wzrasta.
Przegląd praktyk usability w polskim e-commerce wykonany przez Katarzynę Osińską, architekta informacji w firmie Internet Works oraz konsultanta Simplo.pl, jest skierowany do właścicieli i twórców sklepów internetowych oraz wszystkich zainteresowanych tematyką użyteczności. Ma na celu wskazanie i propagowanie dobrych rozwiązań oraz zwrócenie uwagi na złe praktyki usability. Na jego potrzeby przeanalizowano sklepy: merlin.pl, morele.net, militaria.pl, empik.com oraz komputronik.pl.
Przegląd: www.simplo.pl/wiedza
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.