Rdio planuje ekspansję w Europie

Opublikowano: 30 marca 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Rdio, serwis pozwalający na nieograniczone słuchanie muzyki, ma w planach europejską ekspansję. Zamierza konkurować z takimi projektami jak Deezer czy Spotify. O otwarciu serwisu Deezer dla polskich użytkowników informowaliśmy na początku stycznia.

Rdio planuje ekspansję w Europie 1

Rdio to usługa stworzona przez Janusa Friisa i Niklasa Zennstroma, twórców komunikatora Skype, umożliwiająca korzystanie z obszernego katalogu muzyki online. Serwis Rdio daje użytkownikom nieograniczony dostęp do muzyki – umieszczono w nim już ponad 12 mln utworów. Dostęp do platformy jest możliwy z poziomu komputera i urządzeń mobilnych. Trzeba za niego zapłacić, ale płacony przez użytkowników abonament miesięczny umożliwia słuchanie muzyki bez ograniczeń. Rdio oferuje ponadto możliwość podarowania konkretnej osobie pakietu z piosenkami czy budowanie własnych albumów i składanek z ulubionymi utworami.

Bezpośrednim celem ekspansji Rdio jest Europa. Na razie usługa ta jest dostępna w kilku krajach Starego Kontynentu, między innymi w Niemczech, Portugalii i Hiszpanii, a także na innych kontynentach – w Kanadzie, USA, Nowej Zelandii, Brazylii i Australii. Rdio nie podaje żadnych dat, w których serwis stanie się dostępny w kolejnych krajach, ale ambitne plany przewidują dostępność w całej Europie jeszcze w tym roku. Wiceprezes Rdio, Scott Bagby mówi, że przed uruchomieniem usługi w nowym państwie, firma upewni się, czy posiada wszystkie niezbędne licencje i lokalny repertuar muzyczny, aby nie popełnić błędu serwisu Spotify, który otworzył swoją niemiecką wersję bez spełnienia zapisanych w lokalnym prawie wymogów.

Po wkroczeniu na rynek europejski, firma Rdio planuje udostępnić swoją usługę w Azji. Pierwsze rozmowy na ten temat zostały już przeprowadzone.

Głównymi konkurentami Rdio na świecie są serwisy Spotify, Deezer, we7 czy też Rhapsody. Dla wszystkich celem jest uruchomienie swoich aplikacji w innych krajach. Segment abonamentów muzycznych na świecie jest jeszcze młody: na koniec 2011 roku było zaledwie 13,4 mln użytkowników takich serwisów w skali całego świata.

za: paidcontent.org

Marta Michałek-MachniewskaRdio planuje ekspansję w Europie

Podziel się!

O autorze

marta