Rdio, serwis pozwalający na nieograniczone słuchanie muzyki, ma w planach europejską ekspansję. Zamierza konkurować z takimi projektami jak Deezer czy Spotify. O otwarciu serwisu Deezer dla polskich użytkowników informowaliśmy na początku stycznia.
Rdio to usługa stworzona przez Janusa Friisa i Niklasa Zennstroma, twórców komunikatora Skype, umożliwiająca korzystanie z obszernego katalogu muzyki online. Serwis Rdio daje użytkownikom nieograniczony dostęp do muzyki – umieszczono w nim już ponad 12 mln utworów. Dostęp do platformy jest możliwy z poziomu komputera i urządzeń mobilnych. Trzeba za niego zapłacić, ale płacony przez użytkowników abonament miesięczny umożliwia słuchanie muzyki bez ograniczeń. Rdio oferuje ponadto możliwość podarowania konkretnej osobie pakietu z piosenkami czy budowanie własnych albumów i składanek z ulubionymi utworami.
Bezpośrednim celem ekspansji Rdio jest Europa. Na razie usługa ta jest dostępna w kilku krajach Starego Kontynentu, między innymi w Niemczech, Portugalii i Hiszpanii, a także na innych kontynentach – w Kanadzie, USA, Nowej Zelandii, Brazylii i Australii. Rdio nie podaje żadnych dat, w których serwis stanie się dostępny w kolejnych krajach, ale ambitne plany przewidują dostępność w całej Europie jeszcze w tym roku. Wiceprezes Rdio, Scott Bagby mówi, że przed uruchomieniem usługi w nowym państwie, firma upewni się, czy posiada wszystkie niezbędne licencje i lokalny repertuar muzyczny, aby nie popełnić błędu serwisu Spotify, który otworzył swoją niemiecką wersję bez spełnienia zapisanych w lokalnym prawie wymogów.
Po wkroczeniu na rynek europejski, firma Rdio planuje udostępnić swoją usługę w Azji. Pierwsze rozmowy na ten temat zostały już przeprowadzone.
Głównymi konkurentami Rdio na świecie są serwisy Spotify, Deezer, we7 czy też Rhapsody. Dla wszystkich celem jest uruchomienie swoich aplikacji w innych krajach. Segment abonamentów muzycznych na świecie jest jeszcze młody: na koniec 2011 roku było zaledwie 13,4 mln użytkowników takich serwisów w skali całego świata.
za: paidcontent.org
Wpisy promowane
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
- Mewa zaprezentuje na Targach SAWO w Poznaniu (23-25.04.2024) odzież roboczą, ochronną i ostrzegawczą dla przemysłu i rzemiosła oraz ofertę w zakresie artykułów bhpW dniach od 23-25 kwietnia b.r. firma Mewa obecna będzie na Międzynarodowych Targach Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa SAWO w ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.