Jedna z amerykańskich agencji reklamowych opublikowała raport, z którego wynika, że reklamodawcy wycofują się z portali na rzecz bardziej wyspecjalizowanych witryn – społecznościowych czy rozrywkowych – podał serwis news.com.
Agencja poinformowała, że w jej własnym portfelu klientów udział portali zmniejszył się w ciągu 2007 roku z 24% do 19%. Jednocześnie zwiększyła się rola projektów tematycznych (z 37% do 39%) oraz sama liczba partnerów agencji (z 900 do 1 800).
Co ciekawe firma, która opublikowała te dane (Avenue A/Razorfish) jest zależna od sieci Aquantive będącej częścią Microsoftu (operatora portalu live.com). Według Avenue A/Razorfish najlepszym wyjściem dla właścicieli podupadających serwisów jest zakup własnych sieci, co może powstrzymać spadek sprzedaży powierzchni reklamowej.
Dlatego Microsoft uruchomił projekt AdCenter i przejął firmę DrivePM. W tyle nie zostało także Yahoo!, które wykupiło agencje Right Media i Blue Lithium, oraz AOL (włączenie do swoich struktur Tacody i Quigo).
Źródło: news.com
Wpisy promowane
- W jaki sposób dział HR może zyskać dzięki wdrożeniu platformy WorkflowSpecjaliści w działach HR często muszą się liczyć z wykonywaniem czasochłonnej i żmudnej pracy. Głównym celem posiadania działu HR w ...
- Bezpłatne ogłoszenia na rynku niemieckim – gdzie znaleźć dobre źródło informacji?Rynek niemiecki wciąż pozostaje dla Polaków niezwykle atrakcyjny. Tamtejsza gospodarka nie tylko dobrze sobie radzi nawet w trudnych czasach, ale ...
Wydarzenia
X edycja konkursu e-Commerce Polska awards
22.06.2022
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.