Jak wynika z raportu kwartalnego, opublikowanego 10 lutego br., INTERIA.PL zamknęła 2005 rok przychodami w wysokości 39 733 tysięcy złotych. W IV kwartale minionego roku przychody spółki sięgnęły 13 268 tysięcy złotych, co stanowi rekord w historii wyników kwartalnych portalu.
Dynamika wzrostu przychodów po czterech kwartałach 2005 roku, w stosunku do wypracowanych przez spółkę w 2004 roku, wyniosła 50%, zaś dynamika przychodów w ostatnim kwartale ubiegłego roku w porównaniu z analogicznym okresem 2004 roku osiągnęła poziom 57%.
Jeszcze wyższe wskaźniki wzrostu dotyczą przychodów gotówkowych ze sprzedaży. Przychody gotówkowe INTERIA.PL po czterech kwartałach 2005 r. były wyższe o 66% od osiągniętych w 2004 r., a w samym IV kwartale ubiegłego roku zwiększyły się o 76% w porównaniu z uzyskanymi w analogicznym okresie roku 2004. Gotówkowe przychody ze sprzedaży reklamy internetowej wzrosły o 84% w ujęciu kwartalnym oraz o 70% w stosunku rocznym.
Zysk INTERIA.PL po czterech kwartałach 2005 r. wyniósł łącznie 2 158 tys. zł w stosunku do straty w analogicznym okresie 2004 r., wynoszącej 3 421 tys. zł. W okresie od października do grudnia 2005 r. portal zarobił netto 202 tys. zł. Zysk na poziomie EBITDA, rozumiany jako zysk operacyjny plus amortyzacja, po czwartym kwartale 2005 r. wyniósł 6 307 tys. zł (wzrost o 1110% z 522 tys. zł). Marża zysku na poziomie EBITDA w minionym roku sięgnęła 15,9% (w roku 2004 wynosiła 2,0%).
– Tak dobre wyniki spółki w całym 2005 roku cieszą nas tym bardziej, że osiągnęliśmy je realizując ważne i duże projekty inwestycyjne, a jednocześnie restrukturyzując spółkę, by przygotować ją do dalszego ekspansywnego rozwoju w latach następnych – wyjaśnia Jacek Pasławski, prezes zarządu INTERIA.PL. – W ostatnim czasie zatrudniliśmy ponad trzydziestu specjalistów z różnych dziedzin i uruchomiliśmy platformę komunikacyjną Znajomi, a przed nami start kolejnych projektów – dodaje.
W rankingu 'Giełdowa Spółka 2005 Roku’, powstałym na podstawie sondażu przeprowadzonego przez Pentor Research International i opublikowanym na łamach 'Pulsu Biznesu’ w bieżącym miesiącu, INTERIA.PL uplasowała się na 2. pozycji w kategorii 'najlepsza spółka ze względu na perspektywy rozwoju’. Pod względem 'sukcesu osiągniętego w 2005 r.’ spółka zajęła 9. miejsce, a w końcowym zestawieniu zajęła 13. miejsce (na 230 firm uwzględnionych w badaniu).
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...