16 mln złotych przychodów, 2,3 mln zł zysku EBITDA – to wyniki finansowe za 2007 rok spółki Money.pl. Równie imponująco wyglądają statystyki oglądalności serwisów Money.pl.
Chociaż wyniki nie zostały jeszcze oficjalnie zatwierdzone przez zgromadzenie wspólników spółki, to nie powinny już ulec zmianie. W porównaniu do roku 2006, w roku 2007 Money.pl zanotowała wzrost przychodów o 45 proc., a zysku EBIDTA o 37 procent. Głównym źródłem przychodów spółki jest reklama on-line.
Jednocześnie Money.pl zanotowała wzrost oglądalności swoich serwisów o 55 proc. – z 1,2 mln w grudniu 2006 do 1,9 mln rok później. W kategorii tematycznej biznes-finanse-prawo badania Megapanel PBI/Gemius Money.pl zajmuje pierwszą pozycję. W agregacie tematycznym uwzględniającym również serwisy biznesowe portali horyzontalnych – Money.pl zajmuje trzecią pozycję, za serwisami Onetu i WP.
Dobre wyniki finansowe i dobra perspektywa dla branży pozwalają spółce Money.pl budować grupę kapitałową. Jesienią 2007 roku Money.pl objęła większościowy pakiet udziałów w spółce Legalsupport – wydawcy serwisu e-Prawnik.pl i ePoradniki.pl. Nieco później powołała spółkę Businessclick prowadzącą biznesową sieć reklamy kontekstowej. Spółka prowadzi rozmowy kolejnymi portalami i zapowiada następne inwestycje na rynku internetowym.
Od 2006 roku głównym udziałowcem Money.pl jest niemieckie wydawnictwo Handelsblatt (70 proc.), należące do Verlagsgruppe Georg von Holtzbrinck, koncernu operującego w 80 krajach świata. Pozostałe 30 proc. udziałów pozostało własnością Arkadiusza Osiaka, założyciela i dzisiejszego prezesa zarządu Money.pl.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.