16 mln złotych przychodów, 2,3 mln zł zysku EBITDA – to wyniki finansowe za 2007 rok spółki Money.pl. Równie imponująco wyglądają statystyki oglądalności serwisów Money.pl.
Chociaż wyniki nie zostały jeszcze oficjalnie zatwierdzone przez zgromadzenie wspólników spółki, to nie powinny już ulec zmianie. W porównaniu do roku 2006, w roku 2007 Money.pl zanotowała wzrost przychodów o 45 proc., a zysku EBIDTA o 37 procent. Głównym źródłem przychodów spółki jest reklama on-line.
Jednocześnie Money.pl zanotowała wzrost oglądalności swoich serwisów o 55 proc. – z 1,2 mln w grudniu 2006 do 1,9 mln rok później. W kategorii tematycznej biznes-finanse-prawo badania Megapanel PBI/Gemius Money.pl zajmuje pierwszą pozycję. W agregacie tematycznym uwzględniającym również serwisy biznesowe portali horyzontalnych – Money.pl zajmuje trzecią pozycję, za serwisami Onetu i WP.
Dobre wyniki finansowe i dobra perspektywa dla branży pozwalają spółce Money.pl budować grupę kapitałową. Jesienią 2007 roku Money.pl objęła większościowy pakiet udziałów w spółce Legalsupport – wydawcy serwisu e-Prawnik.pl i ePoradniki.pl. Nieco później powołała spółkę Businessclick prowadzącą biznesową sieć reklamy kontekstowej. Spółka prowadzi rozmowy kolejnymi portalami i zapowiada następne inwestycje na rynku internetowym.
Od 2006 roku głównym udziałowcem Money.pl jest niemieckie wydawnictwo Handelsblatt (70 proc.), należące do Verlagsgruppe Georg von Holtzbrinck, koncernu operującego w 80 krajach świata. Pozostałe 30 proc. udziałów pozostało własnością Arkadiusza Osiaka, założyciela i dzisiejszego prezesa zarządu Money.pl.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.