Reuters przedstawił założenia swej polityki dotyczącej tzw. mediów społecznych. W myśl nowych zasad dziennikarze agencji nie powinni zdradzać przygotowywanych materiałów poprzez wpisy na Twitterze. Powinni również uzyskiwać zgodę swoich przełożonych jeśli chcą wykorzystywać swoje profile w celach zawodowych.
Opublikowana właśnie instrukcja „Reporting from the Internet and using social media” jest lekturą niezmiernie interesującą. Reuters bowiem stara się wyjść na przeciw wyzwaniom związanym z mediami społecznymi, głównie mikroblogami. To właśnie na Twitterze, czy jego odpowiednikach, często pojawiają się informacje, które dopiero później trafiają do „dużych” mediów. Dzieje się tak zwłaszcza tam, gdzie tradycyjne media mają utrudniony dostęp np. podczas zamieszek w Iranie, czy Grecji lub na… stacji kosmicznej.
Jednocześnie agencja stara się uporządkować medialną przestrzeń, w której działają jej pracownicy. Zachęca ich do korzystania z mediów społecznych, ale zastrzega: róbcie to świadomie i odpowiedzialnie. Dziennikarze Reutersa nie powinni więc zdradzać tematów nad którymi pracują przed ich publikacją. Powinni oddzielać konta osobiste od zawodowych, prosić kogoś o sprawdzenie, czy to, co mają zamiar opublikować nie zaszkodzi ich pracodawcy itd. Reuters radzi także by unikali osobistych uprzedzeń (zwłaszcza politycznych), czy zdradzania swoich źródeł np. poprzez bezmyślne „śledzenie” ich profili.
Dokument pokazuje wielkiego medialnego gracza, który próbuje dostosować się do nowej rzeczywistości. Wyzwaniem jest również zachowanie wizji, z jaką działa Reuters – zachowania niezależności, reputacji, obiektywizmu. Nie jest to jednak próba cenzury, czy zatrzymania „twitterowego dziennikarstwa”. Reuters przedstawił raczej etyczny przewodnik wypełniony praktycznymi radami, który może pozwolić dziennikarzom, ale również ich odbiorcom, poczuć się nieco pewniej w medialnej rzeczywistości.
Wpisy promowane
- Optymalne zarządzanie tekstyliami to lepsze planowanie i przejrzyste kosztyZarządzanie tekstyliami to m. in. także korzystanie z outsourcingu oferowanego przez profesjonalnego dostawcę usług tekstylnych. Użytkownik przede wszystkim pozbywa się ...
- Naklejki reklamowe z logo firmy: jak stworzyć spójny i rozpoznawalny wizerunek?Branding firmy to wartość niematerialna, która w dzisiejszych, mocno konkurencyjnych czasach nieoceniona. Każdy z nas zna marki, których nazwa od ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.