Spółka Ringier Axel Springer Media porozumiała się z TVN w kwestii przejęcia 75 proc. udziałów w Onet.pl.
Dziś Ringier Axel Springer Media, spółka joint venture należąca do Axel Springer i Ringier, podpisała porozumienie z TVN dotyczące przejęcia 75 proc. akcji w Grupie Onet.pl, spółce należącej do TVN. Cena zakupu to 956,25 mln złotych (ok. 217,5 mln euro). Strony transakcji ustaliły wartość transakcji na poziomie 1,275 mln złotych.
Zasięg Onet.pl kształtuje się na poziomie 70 proc. polskich użytkowników internetu. Przejęcie większości udziałów w Onet.pl oznaczać ma dla Ringier Axel Springer Media rozszerzenie cyfrowej działalności w Polsce i za granicą.
Przejęcie Onet.pl to kamień milowy w historii naszej młodej firmy. Portal stanowi optymalne uzupełnienie naszej cyfrowej oferty. Jednocześnie, po niespełna dwóch latach od startu, wykonaliśmy ogromny krok w kierunku jednego z naszych najważniejszych celów – wzmocnienia naszej rynkowej pozycji poprzez inwestycje w odnoszące sukcesy podmioty internetowe. Biznes cyfrowy, jak również wiodące w swoich krajach tabloidy, zapewnią firmie Ringier Axel Springer Media miejsce zdecydowanego lidera w trzech z czterech krajów, w których spółka jest obecna – powiedział Florian Fels, szef Ringier Axel Springer Media.
Roczny wzrost rynku internetowego w Polsce wynosi około 6 proc. Szczególnie w obszarze reklamy efektywnościowej i reklamy w wyszukiwarkach polski rynek reklamy internetowej rośnie w tempie 15 proc., a dynamika wzrostu wydatków na reklamę display znacznie wyprzedza kraje Europy Zachodniej. Przejęcie Onet.pl oznacza, że możemy szybko zyskać możliwości niezbędne do tego, by nasza oferta rynkowa była jeszcze bardziej atrakcyjna i innowacyjna – dodała Edyta Sadowska, prezes zarządu Ringier Axel Springer Polska.
Na potrzebny sfinalizowania transakcji Ringier Axel Springer Media założy w Polsce spółkę holdingową, która przejmie 100 proc. udziałów w Onet.pl. Właścicielem 25 proc. udziałów w holdingu będzie TVN.
Transakcja uzależniona jest od zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
PM Showcase Day
09.05.2025
E-Commerce Connect
20.05.2025 - 21.05.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Panasonic Connect Europe: 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z GenAIW ostatnim raporcie opublikowanym przez Panasonic Connect Europe, ujawniono, że 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) ...
- Brandly360 prezentuje e-book o dynamic pricing w e-commerceBrandly360, firma zajmująca się analizą rynku e-commerce, wprowadza na rynek e-book „Dynamic Pricing w e-commerce. Kompleksowy przewodnik”. Publikacja ta stanowi ...
- Comperia: Przychody 49,6 mln zł i rozwój e-commerce w 2024 rokuGrupa Comperia.pl SA opublikowała sprawozdanie finansowe za 2024 rok, które pokazuje znaczący wzrost przychodów oraz pozytywne wyniki w różnych segmentach ...
- Emil Walczak nowym dyrektorem BaseLinker w PolsceBaseLinker, dostawca systemu operacyjnego dla branży e-commerce, poinformował, że Emil Walczak objął stanowisko dyrektora generalnego na Polskę. Jako manager z ...