Rok 2009 przełomowy dla Blue Media

Opublikowano: 28 stycznia 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Blue Media SA w 2009 roku, pomimo 10 procentowego spadku wartości polskiego rynku usług informatycznych, przekroczyła przychody sprzed roku o ponad 15 procent. Obroty i zyski całej grupy wzrosły o 100 procent w porównaniu do roku 2008. Obecnie Blue Media obsługuje ponad 2 miliony klientów każdego miesiąca.

Rok 2009 był przełomowy dla naszej spółki. Naszym sukcesem jest nie tylko wypracowany wynik finansowy, ale także poszerzenie oferty o nowatorskie systemy i rozwiązania, które są doskonałą propozycją dla branży bankowej oraz ubezpieczeniowej. Przygotowaliśmy innowacyjne produkty, które mogą odegrać znaczącą rolę w rozwoju nowych usług dostępnych w instytucjach finansowych. – mówi Sebastian Ptak, dyrektor zarządzający Blue Media.

Działalność firmy koncentruje się na pięciu strategicznych kierunkach obejmujących obsługę platform transakcyjnych dla klientów indywidualnych. Są to przede wszystkim popularne usługi doładowania coraz szerszego wachlarza kart typu pre-paid. Ważnym obszarem jest również platforma SMS-owa działająca, jako system zabezpieczeń systemów finansowych oraz płatności mobilnych. Trzeci obszar to pożyczki online, w tym platforma pożyczek społecznościowych Kokos.pl. Kolejna płaszczyzna działań związana jest ze sprzedażą ubezpieczeń online poprzez Inseco.pl – serwis umożliwiający zakup polisy w całości przez Internet. Najnowszy produkt to BlueCash.pl, czyli szybkie transfery gotówkowe. To unikatowe rozwiązanie służy do realizacji przelewu w czasie rzeczywistym pomiędzy kontami bankowymi.

Strategia grupy kapitałowej oparta jest na specjalizacji działań prowadzonych przez poszczególne spółki wchodzące w jej skład. BluePay SA w 2010 roku będzie kontynuował dotychczasowy zakres funkcjonowania na rynku wzbogacając ofertę o usługi billpayments (płatności za rachunki) i płatności kartami w terminalach POS. Z kolei Blue Software Sp. z o.o. skoncentruje swoją aktywność na obsłudze klientów z sektora bankowego i ubezpieczeniowego, co zaowocuje znaczącym podniesieniem poziomu obsługi Partnerów biznesowych Spółki.

Przyjęta polityka specjalizacji branżowej pozwoli Grupie utrzymać wiodącą pozycję dostawcy technologicznie zaawansowanych produktów oraz co najmniej dwukrotnie zwiększyć w 2010 roku rentowność z prowadzonej działalności. – dodaje Sebastian Ptak.

Tomasz UchańskiRok 2009 przełomowy dla Blue Media

Podziel się!

O autorze

tomasz.uchanski