Rosną zyski Bankier.pl

Bankier.pl ogłosił wyniki finansowe za drugi kwartał i pierwsze półrocze 2006 roku. Zysk netto wzrósł w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku o 118% osiągając 584 tysiące złotych. Przychody spółki w tym okresie wyniosły ponad 3,8 miliona złotych. Jednocześnie o blisko 60% wzrosła liczba użytkowników i o ponad 100% liczba odsłon stron portalu.
Znane są już oficjalne wyniki finansowe Bankier.pl S.A., spółki notowanej na GPW w Warszawie, za drugi kwartał i pierwsze półrocze bieżącego roku. W drugim kwartale Spółka ponad trzykrotnie zwiększyła zysk netto – do poziomu 446 tysięcy złotych. W całym pierwszym półroczu zysk spółki wyniósł 584 tysiące złotych, ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Przychody ze sprzedaży firmy w drugim kwartale wyniosły 2,36 miliona złotych i były wyższe od ubiegłorocznych o prawie 40 procent. W całym pierwszym półroczu przychody ze sprzedaży wyniosły 3,8 miliona złotych.

“Wyniki finansowe Bankier.pl świadczą o stałym i bardzo dynamicznym rozwoju spółki – mówi Prezes Zarządu Tomasz Jażdżyński. – Jesteśmy z nich bardzo zadowoleni. Szybko rozwija się zarówno rynek reklamy internetowej jak i rynek pośrednictwa finansowego. Założone plany realizujemy szybciej niż się spodziewaliśmy, w związku z tym realizacja ogłoszonych prognoz finansowych jest niezagrożona.”

O około 90% w porównaniu do ubiegłego roku wzrosła liczba osób które za pośrednictwem Bankier.pl zamówiły produkty finansowe w instytucjach finansowych. Portal poprzez platformę transakcyjną “Centrum Finansowe” oraz programy partnerskie oferuje produkty i usługi blisko 40 instytucji finansowych. W drugim kwartale 2006 Bankier.pl realizując strategię dywersyfikacji źródeł przychodów wprowadził dwa nowatorskie produkty: pożyczkę pod zastaw pojazdu oraz kredyt na ubezpieczenie. “Dynamicznie rosnące zainteresowanie użytkowników portalu produktami finansowymi we wszystkich kanałach dystrybucji Bankier.pl pozwala nam z optymizmem patrzeć na przyszłe zyski firmy” – powiedziała Joanna Kuzdak, Członek Zarządu Bankier.pl S.A.

Wraz ze wzrostem najważniejszych wskaźników finansowych rośnie także popularność Bankier.pl wśród użytkowników Internetu. Dotychczas średnio w 2006 roku strony portalu finansowego odwiedzało ponad 840 tysięcy użytkowników miesięcznie (źródło: Megapanel PBI/Gemius, I-V.2006, kategoria: Biznes, Finanse, Prawo), podczas gdy w pierwszym półroczu 2005 roku było to 530 tysięcy użytkowników miesięcznie. Liczba użytkowników portalu wzrosła więc o blisko 60%. Średnia miesięczna liczba odsłon wyniosła w omawianym okresie ponad 16,2 miliona i była ponad dwukrotnie większa niż w pierwszym półroczu roku ubiegłego.

“Tak znaczący wzrost oglądalności portalu spowodowany jest realizacją przez spółkę wielu nowych projektów” – twierdzi Wiceprezes Zarządu Bankier.pl S.A. Piotr Wąsowski. W czerwcu spółka dokonała modyfikacji strony głównej portalu, dzięki czemu nawigacja po serwisie stała się jeszcze prostsza i bardziej przyjazna, a znalezienie poszukiwanych informacji zajmuje mniej czasu i odbywa się w sposób bardziej intuicyjny. Portal przebudował też swoje forum dyskusyjne, gdzie oprócz dyskusji użytkowników na tematy finansowe można zadawać pytania ekspertom z wielu rozmaitych dziedzin. Bankier.pl wprowadzając obecnie w życie projekt Bankier.TV poszerza także swoją ofertę informacyjną o multimedialne treści audio i video. Czytelnicy portalu zyskali możliwość oglądania programów publicystycznych przygotowywanych przez reporterów Bankier.pl, a także innych telewizji jak TV Biznes oraz czytania i słuchania wywiadów przeprowadzanych na antenie radia TOK FM i Radia PiN. Spółka prowadzi także zakrojone na szeroką skalę działania PR, które sprawiają, że Bankier.pl staje się medium jeszcze bardziej opiniotwórczym. Potwierdzają to wyniki badania “Opinie dziennikarzy na temat banków” przeprowadzonego w kwietniu i maju br. przez ARC Rynek i Opinia, według których z Bankiera korzysta najwięcej, bo aż 63% dziennikarzy zajmujących się finansami i gospodarką. Wszystkie te działania powodują wzrost zainteresowania portalem oraz zwiększanie się liczby jego użytkowników. “Widać, że zmierzamy w dobrym kierunku, a realizowane przez nas projekty spotykają się z uznaniem i zadowoleniem użytkowników. Chcemy i będziemy wciąż zaskakiwać ich  nowymi pomysłami” – dodaje Piotr Wąsowski.

19 czerwca 2006 roku Bankier.pl S.A. zadebiutował na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Zapisy na akcje cieszyły się rekordowym zainteresowaniem inwestorów. Ponad 1300 osób objęło oferowane akcje Spółki – 3,35 miliona sztuk o łącznej wartości 25,125 miliona złotych. Redukcja sięgnęła 93%. “Poziom redukcji świadczy o dużym zaufaniu jakim obdarzyli naszą spółkę inwestorzy. Szczególnie cieszy nas duże zainteresowania ofertą publiczną Bankier.pl wśród użytkowników portalu, którzy na co dzień korzystają z naszych usług. Wierzymy, że nasze akcje będą korzystną długoterminową lokatą kapitału.” – powiedział wtedy Tomasz Jażdżyński, Prezes Zarządu Bankier.pl. Środki pozyskane z rynku przeznaczone zostaną przede wszystkim na rozwój portalu poprzez tworzenie nowych serwisów i kanałów dystrybucji oraz akwizycje. Celem akwizycji będzie konsolidacja podmiotów posiadających treści i usługi finansowe uzupełniające ofertę Bankier.pl. Zarząd nie wyklucza również przejęć w innych segmentach charakteryzujących się podobną grupą docelową. Spółka zamierza przeznaczyć także część środków na konieczne, ze względu na rozwój portalu, inwestycje w infrastrukturę techniczną. Na koniec lipca bieżącego roku cena akcji osiągnęła poziom 8,40 złotego przekraczając o 12% cenę emisyjną z oferty publicznej.

www.bankier.pl

Wpisy promowane

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry