Rośnie znaczenie zakupów grupowych

Opublikowano: 28 stycznia 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Z opublikowanego przez Polskie Badania Internetu raportu wynika, że zakupy grupowe zyskują w Polsce coraz więcej zwolenników. W listopadzie 2010 roku witryny oferujące specjalne deale odwiedziło już 3,2 mln osób. Zdecydowanym liderem pozostaje Groupon.

Zakupy grupowe szybko zyskują na popularności wśród polskich internautów. Po pół roku od powstania CityDeal.pl (obecnie Groupon.pl) i Gruper.pl łączny zasięg wszystkich serwisów zakupów grupowych sięga już 18%, a łączna liczba ich użytkowników 3,2 mln. Groupon i Gruper to także zdecydowani liderzy – z ich witryn korzysta odpowiednio 2,6 mln i 785 tys. internautów. Tam też odwiedzający najchętniej kupują zniżkowe bony.

Z serwisów zakupów grupowych korzystają przede wszystkim internauci w wieku 15-34 lat (58% użytkowników), z przewagą – choć niedużą – kobiet.

Ponad połowa respondentów deklaruje, że chciałaby skorzystać ze zniżki do restauracji. W dalszej kolejności lokują się usługi: spa, fryzjerskie, hotelarskie oraz kosmetyczne.

Rośnie znaczenie zakupów grupowych 1

źródło: Zakupy grupowe – raport PBI

Użytkownicy serwisów grupowych na bieżąco śledzą ich ofertę, wielu sprawdza ją codziennie lub kilka razy w tygodniu. Ci, którzy dokonali już zakupów najczęściej zdecydowali się dotąd na 2-3 bony.

Oferta serwisów grupowych jest skierowana przede wszystkim do mieszkańców dużych i średnich miast. Na przykład Gruper.pl oferuje deale w ponad 50, a Groupon.pl w ponad 20 miastach. Okazuje się jednak, że 30% odwiedzających serwisy to mieszkańcy wsi. Wynika to faktu, że większość serwisów stara się także oferować deale tzw. „Cała Polska”, które najczęściej są ofertą sklepów internetowych (bon zniżkowy) lub pobytem w hotelu w atrakcyjnej miejscowości (np. nad morzem lub w górach).

Zdaniem respondentów, najważniejszym czynnikiem decydującym o atrakcyjności dealu jest kwota lub procent udzielonej zniżki. Ważne także, aby kupowana usługa była w dogodnej lokalizacji, by nie tracić czasu na dojazd.

Hanna LaskowskaRośnie znaczenie zakupów grupowych

Podziel się!

O autorze

hania