Ruszył Spinacz.pl, serwis mikroblogowy od właścicieli Fotki.pl

Opublikowano: 20 lipca 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Mikrobloging staje się w Polsce coraz popularniejszy. Potencjał ten dostrzegli również właściciele portalu Fotka.pl, którzy uruchomili właśnie serwis Spinacz.pl umożliwiający publikowanie krótkich wiadomości. Ma on ułatwiać również korzystanie z popularnych stron internetowych poprzez automatyczne informowanie o aktualizacjach.

spinacz-logoInternet znacząco zwiększył ilość osób, z którymi się kontaktujemy, jednak czas potrzebny na utrzymanie z nimi relacji pozostaje ciągle ten sam. Wyjściem z sytuacji jest więc pisanie i publikowanie tego co się u nas dzieje, a równocześnie “spinanie” takich zmian od naszych znajomych. Poza dzieleniem się ciekawymi informacjami, filmami, linkami czy zdjęciami znalezionymi w sieci, Spinacz.pl ułatwi również korzystanie z serwisów Fotka.pl oraz Emuzyka.pl – przekonuje Farida Saffarini, dyrektor marketingu firmy Fotka.pl sp. z o.o., właściciela serwisu Spinacz.pl.

Użytkownicy Spinacz.pl mogą obserwować swoje ulubione serwisy informacyjne i rozrywkowe, i dzięki temu być na bieżąco z najnowszymi artykułami. Na początku agreguje on aktywność z serwisów grupy Fotka.pl, docelowo będzie powiększał się o kolejne serwisy. Obecnie każdy użytkownik Fotka.pl, Swistak.pl czy Emuzyka.pl może skonfigurować Spinacza, aby ten automatycznie publikował aktywności z powyższych serwisów np. dodanie zdjęcia do profilu, czy zmianę statusu.

Jak zostaliśmy zapewnieni, właściciele Spinacza chcą rozpowszechniać ideę mikroblogowania nie tylko wśród pasjonatów internetu i nowych sposobów komunikowania. Naturalnym krokiem jest oczywiście wykorzystanie potencjału Grupy Fotka i jej użytkowników (7,8 mln unikalnych użytkowników w czerwcu według gemiusTraffic). Spinacz stawia sobie jednak za zadanie pozyskanie nowych użytkowników także z kręgu osób nie udzielających się dotychczas na serwisach Grupy i na portalach mikroblogowych.

Od Twittera, czy Blipa, Spinacz ma się odróżniać łatwością obsługi i nawigacji na stronie. Serwis ma stać się „centrum dowodzenia” dla innych projektów – przede wszystkim dzięki wykorzystaniu rozwiązania Open ID. Po zalogowaniu się na Spinacz.pl, będą mogli jednym kliknięciem przelogować się na swoje konto we wszystkich serwisach prowadzonych przez Fotka.pl.

Zadaliśmy również pytanie o największe naszym zdaniem wyzwanie mikroblogingu – zarabianie pieniędzy. Jak zostaliśmy poinformowani:

W miarę rozwoju serwisu chcemy się skupić na zarabianiu na informacjach w serwisie, korzystając z działalności i wiedzy użytkowników. Spinacz.pl wprowadzi strategię reklam na podstawie targetowania kontekstowego. Początkowo pojawią się reklamy w formie tekstowej, w planach są również reklamy graficzne.

W najbliższej przyszłości serwis skupi się na dodawaniu nowych funkcjonalności dla użytkowników. Planowane jest wdrożenie wtyczek pozwalających na dodawanie treści z różnych aplikacji, telefonów komórkowych itp. Duży nacisk położony jest na interakcję między użytkownikami – możliwość komentowania i linkowania wpisów. Dodatkowo:

Rozwój połączeń między serwisami jest kwestią niedalekiej przyszłości, przewidujemy również, że różne serwisy mikroblogowe będą musiały rozpocząć współpracę między sobą.

Dawid ZarazińskiRuszył Spinacz.pl, serwis mikroblogowy od właścicieli Fotki.pl

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.