Z opublikowanego dzisiaj raportu NASK wynika, że I kwartał 2010 to dotychczas jeden z najlepszych okresów w historii rejestracji nazw domeny .PL. Podczas pierwszych trzech miesięcy tego roku wzrosły wszystkie wskaźniki dotyczące liczby domen i związanych z nimi usług.
Świeżo opublikowany raport NASK dotyczący sytuacji na rynku domen w I kwartale 2010 rozpoczyna informacja o zmniejszającym się dystansie pomiędzy Polską a Włochami w ubieganiu się o czwarte miejsce w rankingu krajów UE posiadających największą liczbę zarejestrowanych nazw domen.
W raporcie czytamy: „Łączna liczba 1 751 401 nazw domeny .PL utrzymywanych na koniec pierwszego kwartału 2010 oznacza znaczne skrócenie dystansu pomiędzy .PL a .IT. Wcześniej dzieliło nas 9,8%, obecnie jest to tylko 6,9%. Utrzymanie tej tendencji pozwala przypuszczać, iż polski rynek nazw domen przerośnie włoski, a tym samym Polska może zostać czwartym co do liczby zarejestrowanych nazw domeny krajem w Unii Europejskiej.”
Tabela zawiera dane aktualizowane pomiędzy 31 marca a 7 kwietnia 2010 r.
Z raportu wynika też, że I kwartał 2010 to dotychczas jeden z najlepszych okresów w historii rejestracji nazw domeny .PL. Podczas pierwszych trzech miesięcy tego roku wzrosły wszystkie wskaźniki dotyczące liczby domen i związanych z nimi usług. W ciągu pierwszego kwartału liczba nazw w domenie .PL zwiększyła się o 121 472, co oznacza wzrost o 18,78% w stosunku do czwartego kwartału 2009 r. Miesiącem największego wzrostu był marzec.
Doskonałe rezultaty są w głównej mierze zasługą aktywności Partnerów NASK. W marcu ich liczba wyniosła 125 i – biorąc pod uwagę znaczne zainteresowanie programem partnerskim wśród przedsiębiorców związanych z szeroko pojętym handlem elektronicznym – można liczyć na nowe porozumienia partnerskie w kolejnych miesiącach. Partnerzy obsługują niemal 98% nazw w domenie .pl. Niekwestionowanymi liderami, zarówno w utrzymaniu domen, jak i w przypadku nowych rejestracji pozostają firmy Home.pl i NetArt SA.
Za pośrednictwem Partnerów można skorzystać z wielu usług, m.in. z usługi DNT (Domain Name Tasting), która daje możliwość czternastodniowego testowania nazwy domeny. Pierwsze trzy miesiące 2010 r. przyniosły znaczny wzrost liczby testowanych domen. Zawarto 27 547 nowych umów – to aż o 6 404 więcej niż w poprzednim kwartale.
Pełen tekst raportu (pdf) pod: tym adresem.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
PM Showcase Day
09.05.2025
E-Commerce Connect
20.05.2025 - 21.05.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Panasonic Connect Europe: 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z GenAIW ostatnim raporcie opublikowanym przez Panasonic Connect Europe, ujawniono, że 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) ...
- Brandly360 prezentuje e-book o dynamic pricing w e-commerceBrandly360, firma zajmująca się analizą rynku e-commerce, wprowadza na rynek e-book „Dynamic Pricing w e-commerce. Kompleksowy przewodnik”. Publikacja ta stanowi ...
- Comperia: Przychody 49,6 mln zł i rozwój e-commerce w 2024 rokuGrupa Comperia.pl SA opublikowała sprawozdanie finansowe za 2024 rok, które pokazuje znaczący wzrost przychodów oraz pozytywne wyniki w różnych segmentach ...
- Emil Walczak nowym dyrektorem BaseLinker w PolsceBaseLinker, dostawca systemu operacyjnego dla branży e-commerce, poinformował, że Emil Walczak objął stanowisko dyrektora generalnego na Polskę. Jako manager z ...