Udział w globalnym rynku przeglądarek internetowych zyskał Microsoft – również, niespodziewanie, Internet Explorer w wersji 6. Prezentujemy statystyki wykorzystania przeglądarek w czerwcu 2010.
Pomiędzy majem a czerwcem Internet Explorer zyskał 0,57 proc., stanowiąc pierwszy wybór dla 60,32 proc. internautów. To lekka zmiana – od wielu miesięcy obserwowaliśmy bowiem spadek udziałów aplikacji. Na to by z pewnością napisać, że to zmiana trendu, a nie chwilowa korekta należy jednak poczekać do kolejnych statystyk.
Warto również wspomnieć, że Microsoft prowadzi – również w Polsce – bardzo intensywną kampanię reklamową Internet Explorera w wersji 8. IE8 jest najszybciej zyskującą użytkowników aplikacją w rodzinie korporacji z Redmond – nie zapewnia to jednak wysokiego wzrostu udziału Microsoftu w całości rynku. Co ciekawe, 0,01 proc. zyskała również IE6, przeglądarka o złej reputacji, z którą „walczyć” próbuje część wydawców internetowych blokując jej użytkownikom możliwość dostępu do ich stron.
Wśród innych przeglądarek nie ma wielkich roszad. Firefox i Opera straciły jednak kilka procent (odpowiednio 2,1 i 6,6 proc.) w porównaniu do maja. Zyskały Chrome oraz Safari (odpowiednio 2,8 i 1,7 proc.).
Źródło: Net Applications, ars-technica.com
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.