Udział w globalnym rynku przeglądarek internetowych zyskał Microsoft – również, niespodziewanie, Internet Explorer w wersji 6. Prezentujemy statystyki wykorzystania przeglądarek w czerwcu 2010.
Pomiędzy majem a czerwcem Internet Explorer zyskał 0,57 proc., stanowiąc pierwszy wybór dla 60,32 proc. internautów. To lekka zmiana – od wielu miesięcy obserwowaliśmy bowiem spadek udziałów aplikacji. Na to by z pewnością napisać, że to zmiana trendu, a nie chwilowa korekta należy jednak poczekać do kolejnych statystyk.
Warto również wspomnieć, że Microsoft prowadzi – również w Polsce – bardzo intensywną kampanię reklamową Internet Explorera w wersji 8. IE8 jest najszybciej zyskującą użytkowników aplikacją w rodzinie korporacji z Redmond – nie zapewnia to jednak wysokiego wzrostu udziału Microsoftu w całości rynku. Co ciekawe, 0,01 proc. zyskała również IE6, przeglądarka o złej reputacji, z którą „walczyć” próbuje część wydawców internetowych blokując jej użytkownikom możliwość dostępu do ich stron.
Wśród innych przeglądarek nie ma wielkich roszad. Firefox i Opera straciły jednak kilka procent (odpowiednio 2,1 i 6,6 proc.) w porównaniu do maja. Zyskały Chrome oraz Safari (odpowiednio 2,8 i 1,7 proc.).
Źródło: Net Applications, ars-technica.com
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
- Black Week według Shoper: Rekordowe zakupy, wzrost popularności płatności online i strategie marketingowe sprzedawcówBlack Week to nie tylko czas intensywnych zakupów, ale również okres analizy trendów konsumenckich i zachowań klientów. W trakcie tego ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.