Rządowe przymiarki do darmowego internetu

Opublikowano: 11 lutego 2009. Kategoria: Bez kategorii. Tagi: , , ,

Rząd kończy prace nad ustawą pozwalającą wprowadzić w Polsce darmowy internet oparty na technologii wi-fi oraz rozwinąć budowę sieci światłowodowych. Na ten cel ma być pozyskane 1,7 mld euro w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Ustawa ma zaktywować samorządy do działania na rzecz darmowego internetu. Według jasnych i przejrzystych zasad ma być rozwiązana kwestia współpracy organów samorządowych z firmami oferującymi dostęp do sieci. Projekt ustawy ma rozwiązywać takie kwestie, jak uwzględnianie przez developerów specjalnie przygotowanych miejsc do położenia sieci światłowodowej w nowych budynkach mieszkalnych. Natomiast we wcześniej wybudowanych domach kontakt operatora telekomunikacyjnego z zarządem budynku ma być ułatwiony. Również podczas budowania dróg publicznych ma się uwzględniać specjalne miejsca z przeznaczeniem na położenie światłowodów.

Z kolei Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) ma ogłosić w tym roku przetargi na częstotliwości radiowe dla firm, które będą oferowały usługi internetu bezprzewodowego. W ramach umowy firma wygrywająca przetarg ma udostępnić część łącza za darmo. W ramach darmowego dostępu będzie możliwe korzystanie z zasobów sieci w podstawowym zakresie, czyli sprawdzenie poczty, przejrzenie stron internetowych. Ograniczeniem będzie zrywanie połączenia w odstępach półgodzinnych. Prędkość w przypadku darmowego łącza ma być ograniczona do 256 kb/s.

Istnieje szansa, że Polska dorówna pod względem infrastruktury teleinformatycznej takim krajom jak Dania czy Holandia, gdzie dostęp do usług internetowych w gospodarstwach domowych kształtuje się na poziomie 37 procent.

http://polskatimes.pl/pieniadze/internet/84032,rzad-szykuje-darmowy-dostep-do-internetu,id,t.html#material

Sylwester KozakRządowe przymiarki do darmowego internetu

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.