Firma Sedo podsumowała swoje wyniki w 2010 roku. Poinformowała m.in., że pośredniczyła w sprzedaży domen o wartości nieco ponad 101 mln dolarów. Po raz pierwszy udało osiągnąć się dziewięciocyfrowy wynik.
Na dobry końcowy wynik bez wątpienia wpływ miała sprzedaż domeny Sex.com za 13 mln dolarów. Bez tej transakcji nie udałoby się pokonać wyniku z poprzedniego roku – w 2009 sprzedano bowiem domeny o łącznej wartości mniejszej o 2,5 mln dolarów. W minionym roku sprzedano w sumie ponad 18 mln nazw.
Najpopularniejszą gTLD pozostaje oczywiście .COM, odpowiedzialna za 76 proc. wszystkich transakcji na Sedo. Na drugim miejscu uplasowała się .NET z 11 proc. udziałem.
Najchętniej kupowaną krajową końcówką pozostała zaś niemiecka .DE. Na kolejnych miejscach znalazły się .EU oraz .CO.UK. W czwartym kwartale 2010 roku .DE stanowiła prawie połowę transakcji ccTLD, ale udział końcówki w rynku spadł w porównaniu do 2009 roku.
Pełny raport znaleźć można pod tym adresem (.pdf).
Wpisy promowane
- Funkcjonalny dodatkowy moduł do myjki firmy Mewa zaopatrzonej w pędzel do czyszczenia częściMewa uzupełnia o kolejny moduł swoją kompleksową usługę w zakresie czyszczenia części maszyn i komponentów. Sprawdzone w działaniu i przyjazne ...
- Jak znaleźć odpowiedniego inwestora?Każda firma, niezależnie od wielkości, może w pewnym momencie potrzebować zastrzyku finansowego lub strategicznego wsparcia. Problem w tym, że znalezienie ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.