Skype poszerza Skype dla SIP w wersji beta

Skype poszerza program Skype dla SIP w wersji beta, co pozwoli zarówno dużym jak i małym firmom na używanie Skype dla SIP w połączeniu z istniejącymi centralami PBX opartymi na SIP lub z systemami komunikacji zunifikowanej (Unified Communications, UC). Wykorzystując Skype dla SIP, firmy mogą ograniczać koszty połączeń z rozmówcami na całym świecie, zmieniając jednocześnie sposób, w jaki klienci z całego świata mogą do nich dotrzeć.

Administrator sieci IT danej firmy musi utworzyć i zarejestrować specjalne konto Skype Business Control Panel (BCP) dla danej organizacji, a następnie postępować zgodnie z instrukcjami by skonfigurować Skype dla SIP, który współpracował będzie z istniejącym systemem komunikacyjnym z SIP. To narzędzie sieciowe pozwala firmie kontrolować używanie Skype z jednego punktu i umożliwia stosowanie scentralizowanego systemu rozliczeniowego, łatwe przydzielanie doładowań Skype Credit, subskrypcji i numerów online dla użytkowników, a także raportowanie zarówno wykorzystania, jak i wydatków. Co więcej, umożliwia ono również firmom zarządzanie wewnętrznymi kontami pracowników, włącznie z informacjami na temat tego, kto używa Skype i jakie funkcje mogą być wykorzystywane.

„Otrzymaliśmy zgłoszenia od prawie dziecięciu tysięcy firm i dostawców usług z całego świata, dotyczące wykorzystania Skype dla SIP do sprawnego połączenia ich istniejących systemów komunikacyjnych ze Skype” – poinformował Stefan Oberg, wiceprezes i Dyrektor Generalny Skype for Business. – „Teraz, gdy poszerzamy program beta, zarówno firmy znajdujące się na liście oczekujących, jak i wszyscy nowi wnioskodawcy mogą zacząć wykorzystywać Skype dla SIP i przekonać się, jakie oszczędności w zakresie kosztów rozmów wychodzących można uzyskać dzięki stosowaniu tego programu, a także odbierać darmowe połączenia przychodzące w ramach Skype od ponad 520 milionów zarejestrowanych użytkowników z całego świata.”

Jedną z firm, które już rozpoczęły testowanie Skype dla SIP, jest Maxim Integrated Products (NASDAQ: MXIM), firma z listy Fortune 1000, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą wysokowydajnych produktów półprzewodnikowych, używanych w przemyśle, komunikacji oraz na rynkach konsumenckich i informatycznych.

Dotychczas firma Maxim zainstalowała oprogramowanie Skype u ponad 2 000 pracowników w 70 lokalizacjach na całym świecie; rozwiązanie to jest doskonałym uzupełnieniem działających systemów PBX i już pozwoliło firmie oszczędzić setki tysięcy dolarów na kosztach rozmów zamiejscowych. Umożliwiło to również uniknięcie kosztownej, wymagającej nakładów rzędu kilku milionów dolarów aktualizacji starzejących się systemów PBX. Maxim przeprowadził w swoim biurze w Dallas próby zastosowania Skype dla SIP w połączeniu z urządzeniem ShoreTel PBX, skonfigurowanym do wykorzystywania 22 równoległych kanałów do rozmów wewnętrznych.

„Intensywniejsze wykorzystanie Skype już teraz pozwoliło naszej firmie zmienić się w organizację działającą w większym stopniu w czasie rzeczywistym, w której pracuje się lepiej, szybciej i taniej” – twierdzi Walter Curd, Dyrektor Działu Informatyki w Maxim Integrated Products. – „Dzięki zastosowaniu Skype dla SIP nasze urządzenie ShoreTel PBX pozwala na wykonywanie z telefonu stojącego na biurku rozmów wychodzących poprzez Skype. Pozwoli nam to obsługiwać większą część ruchu telefonicznego za pośrednictwem Skype i uzyskiwać jeszcze większe oszczędności, a jednocześnie rozwiązanie to pozostanie praktycznie niewidoczne dla naszych pracowników.”

Skype dla SIP beta pozwala firmom dysponującym interoperacyjnymi centralami PBX:
•    Wykonywać połączenia za pośrednictwem Skype na numery stacjonarne i komórkowe na całym świecie za pomocą dowolnego urządzenia podłączonego do centrali PBX obsługującej SIP lub do systemu UC;
•    Odbierać i zarządzać połączeniami przychodzącymi od użytkowników Skype z całego świata za pomocą centrali PBX obsługującej SIP albo poprzez połączenie strony internetowej firmy z urządzeniem PBX za pomocą przycisków pozwalających na wykonywanie połączeń telefonicznych (tzw. click-to-call buttons) Skype, albo poprzez wykupienie numerów internetowych Skype; oraz
•    Zarządzać rozmowami poprzez Skype z wykorzystaniem istniejących urządzeń PBX lub systemów UC. Obejmuje to np. przekierowywanie rozmów, telekonferencje, menu telefonów i pocztę głosową; nie jest przy tym wymagane pobieranie dodatkowych elementów ani dodatkowe szkolenie.

Firmy wykorzystujące Skype dla SIP muszą wykupić od Skype miesięczną subskrypcję kanału, opartą na liczbie równoległych wykonywanych lub odbieranych połączeń. Każdy kanał pozwala na wykonywanie w dowolnym czasie jednego połączenia przychodzącego i jednego połączenia wychodzącego. Połączenia Skype przychodzące do centrali PBX obsługującej SIP lub do systemu UC są dla użytkownika Skype bezpłatne. Połączenia na numery stacjonarne
i komórkowe wykonywane za pośrednictwem Skype dla SIP są rozliczane zgodnie ze standardowymi stawkami Skype za minutę (czasem może mieć zastosowanie także opłata za połączenie).

W ramach wprowadzania programu Skype dla SIP beta, Skype stosuje niską cenę wstępną za miesięczną subskrypcję kanałów w wysokości zaledwie 4,95 €/ 6,95 $ za kanał.

www.skypeforsip.com

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top