Mogłoby się wydawać, że propaganda serwowana nam przez PRL odeszła już dawno do lamusa i nikt za nią nie tęskni. Tymczasem okazało się, że motywy socjalistyczne doskonale odnalazły swoje miejsce w reklamie i święcą triumfy popularności.
Reklamodawcą, który zdecydował się podjąć ryzyko i wykorzystać na szeroką skalę elementy sopcjalistyczno-rewolucyjne w reklamie jest ogólnopolski dostawca usług internetowych – firma NetArt. Reklamując usługi rejestracji domen serwisu nazwa.pl, w prowokacyjnej kampanii marketingowej 'REWOLUCJA!’wykorzystano propagandowe hasło 'WŁASNA DOMENA DLA KAŻDEGO OBYWATELA’, a w jednym z jej motywów wizerunek wodza Rewolucji Październikowej – Włodzimierza Lenina. Socrealistyczna stylizacja i jaskrawoczerwona kolorystyka wskazywały jednoznacznie na odwołanie się do symboli minionej epoki. Takie posunięcie wzbudziło wiele kontrowersji i wywołało liczne protesty odbiorców, nadając kampanii duży rozgłos medialny.
'Nie mamy na celu propagowania jakichkolwiek pozytywnych czy negatywnych aspektów historycznych związanych z prezentowanymi postaciami. Wizerunek Lenina traktujemy jedynie jako jeden z symboli rewolucji, która jest hasłem przewodnim naszej obecnej kampanii. Nie jest to jednak jedyny motyw rewolucyjny wykorzystywany w naszych materiałach reklamowych.’ – mówił Tomasz Żyła, dyrektor ds. Marketingu NetArt.
W efekcie kampania okazała się dużym sukcesem marketingowym i pomogła firmie przekroczyć 20% udziału w polskim rynku domen internetowych.
Pojawiło się na rynku wielu naśladowców nawiązujących bezpośrednio w swych kampaniach do pomysłów NetArt.
Motywy socjalistyczne w swojej kampanii reklamowej wykorzystuje obecnie mBank promując jeden ze swoich produktów pod hasłem 'Obywatele Nowożeńcy! … Gierek mógł – wy też możecie’.
Także portal internetowy onet.pl postanowił reklamować konkurencyjną dla NetArt usługę korzystając z podobnych motywów socjalistycznych, wykorzystując hasło 'Precz z reglamentacją!’.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.