Socjalizm marketingowy

Mogłoby się wydawać, że propaganda serwowana nam przez PRL odeszła już dawno do lamusa i nikt za nią nie tęskni. Tymczasem okazało się, że motywy socjalistyczne doskonale odnalazły swoje miejsce w reklamie i święcą triumfy popularności.

Reklamodawcą, który zdecydował się podjąć ryzyko i wykorzystać na szeroką skalę elementy sopcjalistyczno-rewolucyjne w reklamie jest ogólnopolski dostawca usług internetowych – firma NetArt. Reklamując usługi rejestracji domen serwisu nazwa.pl, w prowokacyjnej kampanii marketingowej ‘REWOLUCJA!’wykorzystano propagandowe hasło ‘WŁASNA DOMENA DLA KAŻDEGO OBYWATELA’, a w jednym z jej motywów wizerunek wodza Rewolucji Październikowej – Włodzimierza Lenina. Socrealistyczna stylizacja i jaskrawoczerwona kolorystyka wskazywały jednoznacznie na odwołanie się do symboli minionej epoki. Takie posunięcie wzbudziło wiele kontrowersji i wywołało liczne protesty odbiorców, nadając kampanii duży rozgłos medialny.

‘Nie mamy na celu propagowania jakichkolwiek pozytywnych czy negatywnych aspektów historycznych związanych z prezentowanymi postaciami. Wizerunek Lenina traktujemy jedynie jako jeden z symboli rewolucji, która jest hasłem przewodnim naszej obecnej kampanii. Nie jest to jednak jedyny motyw rewolucyjny wykorzystywany w naszych materiałach reklamowych.’ – mówił Tomasz Żyła, dyrektor ds. Marketingu NetArt.

W efekcie kampania okazała się dużym sukcesem marketingowym i pomogła firmie przekroczyć 20% udziału w polskim rynku domen internetowych.

Pojawiło się na rynku wielu naśladowców nawiązujących bezpośrednio w swych kampaniach do pomysłów NetArt.

Motywy socjalistyczne w swojej kampanii reklamowej wykorzystuje obecnie mBank promując jeden ze swoich produktów pod hasłem ‘Obywatele Nowożeńcy! … Gierek mógł – wy też możecie’.

Także portal internetowy onet.pl postanowił reklamować konkurencyjną dla NetArt usługę korzystając z podobnych motywów socjalistycznych, wykorzystując hasło ‘Precz z reglamentacją!’.

http://www.netart.pl

Wpisy promowane

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry