Spamerzy wspierają kandydata na prezydenta USA

Opublikowano: 8 listopada 2007. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Ron Paul stał się ulubionym kandydatem na urząd prezydencki w Stanach Zjednoczonych dla cyberprzestępców rozsyłających spam – poinformowała firma Symantec w najnowszym wydaniu „Raportu na temat spamu” za październik 2007 r.
Spamerzy masowo rozsyłają wiadomości e-mail o tematach: „Czy urząd podatkowy obawia się Rona Paula?”, „Ron Paul zakończy wojnę w Iraku”, „Kim jest Ron Paul?”. Choć nie ma dowodów wskazujących, że za tymi wiadomościami stoi sztab wyborczy kandydata, specjaliści z firmy Symantec prognozują, że spam będzie wykorzystywany na dużo większą skalę i stanie się cennym narzędziem promocji w marketingu politycznym.

MP3
W październiku zadebiutował – co prawda na niewielką skalę – spam z załączonym do niego plikiem w formacie MP3. Po jego otwarciu odbiorca usłyszał krótki komunikat reklamowy zachęcający do nabycia określonych akcji na giełdzie papierów wartościowych. Pliki MP3 zajmują około 63,3 KBi trwają do 30 sekund.

Spamerzy wykorzystują przeglądarkę Google
Kolejnym trendem odnotowanym w październiku przez firmę Symantec jest wykorzystanie przez spamerów linków do wyszukiwarki Google (z ustawionym zapytaniem) w celu skierowania użytkowników na strony z treściami reklamowymi. W ten sposób cyberprzestępcy starają się omijać zabezpieczenia filtrów antyspamowych.

Spamerzy także „troszczą się” o planetę
Tematyka globalnego ocieplenia – m.in. za sprawą pokojowej nagrody Nobla dla Ala Gore’a – w ostatnim czasie zyskała na popularności w Stanach Zjednoczonych. Fakt ten postanowili wykorzystać spamerzy rozsyłając wiadomości zachęcające do wypełniania specjalnych ankiet, za które sponsorzy akcji wpłacaliby darowiznę na rzecz organizacji. W rzeczywistości po wypełnieniu ankiety dane osobiste trafiały do bazy danych cyberprzestępców.

Inne wnioski z najnowszego opracowania:
•    Ilość niechcianych wiadomości w październiku wyniosła 70,5%. Oznacza to niewielki wzrost otrzymywanego spamu o 0,5% w porównaniu z poprzednim miesiącem.

•    Po 3-procentowym spadku popularności spamu obrazkowego we wrześniu, w październiku ilość tego typu wiadomości utrzymuje się nadal na poziomie 7%.

•    27% spamu dotyczyło tematyki produktowej (wzrost o 1% w porównaniu z wrześniem), 18% – internetowej (spadek o 1%), zaś 14% –  finansowej (wzrost o 1%).

•    Wzrosła znacząco – aż o 13% w porównaniu z wrześniem – ilość spamu z wykorzystaniem technik wyłudzania pieniędzy i oszustw finansowych. W październiku ten rodzaj wiadomości stanowił 18% całego spamu.

Hanna LaskowskaSpamerzy wspierają kandydata na prezydenta USA

Podziel się!

O autorze

hania