Społeczności zmniejszają cyfrową przepaść

Serwisy społecznościowe uchodzą przede wszystkim za narzędzie rozrywki. Ale nowe badanie University of Minnesota pokazało, że tego rodzaju witryny mogą służyć także poważniejszym celom.
Według amerykańskich naukowców społeczności wpływają korzystnie na poziom zdolności technologicznych, kreatywnych i komunikacyjnych wśród użytkowników. Stąd witryny Web 2.0 można nazwać „edukacyjnymi”.

Przedstawicielka uczelni Christine Greenhow powiedziała w piątek: Zauważyliśmy, że młodzi ludzie korzystający z nowoczesnych aplikacji sieciowych rozwijają dokładnie te zdolności, które my chcemy im wpoić, aby pomóc w odniesieniu zawodowego sukcesu.

Greenhow dodała: Uczniowie wykształcają pozytywne nastawienie do nowoczesnych technologii, uczą się publikować materiały w sieci, oceniać estetykę witryn oraz usług online. Potrafią odpowiedzialnie korzystać z informacji i rozwijać własną kreatywność.

Ankietą objęto nastolatków w wieku 16-18 lat pochodzących z tuzina liceów w rejonie Midwestu. Okazało się, że w przypadku osób należących do różnych warstw społecznych a korzystających ze społeczności przepaść w posługiwaniu się internetem była bardzo mała. Oznacza to, że Web 2.0 wpływa korzystnie na poziom wykształcenia uboższych uczniów.

Źródło: CNET

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top