Spoty radiowe w Internecie

Opublikowano: 29 października 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Od 25 października sieć Ad.net jako pierwsza na polskim rynku proponuje swoim klientom RadioSpot – nową formę reklamy pozwalającą na emitowanie spotów radiowych w Internecie.

Pomysł na RadioSpot powstał dzięki współpracy z internetowym Radiem Friko -radio.friko.pl. Obecnie Ad.net może zaproponować swoim klientom nowatorską reklamę internetową wykorzystującą ich spoty radiowe – w ten sposób informacja, którą do tej pory usłyszeć można było jedynie w tradycyjnym radiu, trafi także do osób korzystających na co dzień z rozgłośni dostępnych on-line. Spoty radiowe z materiałem reklamowym klienta są emitowane tuż po zalogowaniu się użytkownika na stronie – przed rozpoczęciem słuchania radia.

W ten sposób informacja o produkcie jest pierwszą wiadomością, jaką słuchacz otrzymuje, co wydatnie zwiększa skuteczność tej formy reklamy. Każda kolejna inicjacja połączenia z radiem pozwala na ponowne wysłuchanie spotu. Uzupełnieniem dla dźwięku jest odpowiadająca reklamie zmiana wyglądu strony WWW radia emitującego kampanię (forma klasycznego sponsoringu internetowego).

‚Po skutecznej adaptacji reklam telewizyjnych do emisji w Internecie (oferta tzw. FlashBox TV, spoty TV transformowane do technologii flash umożliwiającej powszechność odbioru wśród Internautów) zwróciliśmy swoją uwagę na spoty wykorzystywane w radiu. Dzięki współpracy z jedną ze stacji – Radiem Friko – jesteśmy w stanie zaproponować emisję spotów przygotowanych przez klientów dla stacji ‚offline’ i dotarcie do odbiorców radia internetowego. Poszukujemy w chwili obecnej kolejnych partnerów – internetowych rozgłośni, dzięki którym będziemy rozwijać ofertę RadioSpot, jednocześnie budując sieć współpracujących e-stacji radiowych.’ – mówi Adam Kwaśniewski, dyrektor handlowy Ad.net – ‚Nie ukrywam, że planując ten nowy rodzaj internetowej kampanii wzorowaliśmy się na doświadczeniu firm z naszego holdingu mediowego – Ad.point (właściciela sieci stacji lokalnych) oraz Działu Radiowego CR Media, łącząc to z własną znajomością specyfiki reklamy internetowej.’

‚Ta część rynku jest wręcz skazana na wzrost!’ – uważa Maciej Teliszewski, Dyrektor Handlowy Działu Radiowego CR Media – ‚Tak pod względem ilości słuchaczy jak i pod względem wykorzystania internetowego radia jako kanału komunikacji marketingowej. Wybór stacji radiowej (już na poziomie tradycyjnym) jest wyborem emocjonalnym, co zwiększa siłę przekazu, zaś w radiu internetowym motywacja emocjonalna i czynniki z nią związane są jeszcze wyższe niż w stacjach tradycyjnych. Oczywiście na dzień dzisiejszy jest to ciągle bardzo wąski rynek, który jest ograniczony w naszym kraju przede wszystkim technologią. Jednak wraz z rozwojem technologii będzie to bardzo ciekawy kanał komunikacji, uzupełniający inne oferty – zwłaszcza dla młodych ludzi. Z tej przyczyny ta inicjatywa jawi mi się jako kolejny dowód na to, że firmy z naszego holdingu pod względem technologii i oferty dla Klientów starają się wyprzedzać swoje czasy i to, co jeszcze w tej chwili może się wydawać ekstrawagancją lub kaprysem, stanowi ważny krok w zajmowaniu ‚przyczółków na terenach zielonych’, które za kilka lat będą przynosić dochody.’

http://www.radio.friko.pl

http://www.adnet.pl

Sylwester KozakSpoty radiowe w Internecie

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.