Statusy dostępności na Ceneo

Opublikowano: 31 marca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Porównywarka cen Ceneo.pl zdecydowała się  na pokazywanie na swoich stronach informacji o dostępności towarów w sklepach. Każdy towar będzie od tej pory oznaczony jednym z statusów dostępności.

Rzeczywistość e-handlu wygląda troszkę inaczej od tej, którą znamy chociażby z supermarketów. Sklepy on-line częścią prezentują w swojej ofercie produkty, których fizycznie nie posiadają na stanie. Użytkownik który chce nabyć w sklepie internetowym telewizor w dobrej cenie musi na niego czasami dłużej poczekać. Wielu użytkowników nie znając tych realiów czuje się rozczarowana i oszukiwana przez sprzedających. Dlatego Ceneo zdecydowało się na prezentowanie informacji o dostępności towarów w sklepach na swojej stronie. Tak żeby użytkownik już na stronie porównywarki mógł zdecydować czy woli poczekać czy może lepiej kupić w innym sklepie, w którym towar będzie dostępny w krótszym czasie.

Każdy towar będzie oznaczony jednym z poniższych statusów:

  • dostępny – sklep posiada w danej chwili produkt i zostanie on wysłany w szybkim tempie,
  • dostępny do 3 dni – sklep będzie posiadał produkt do trzech dni,
  • dostępny do tygodnia – sklep będzie posiadał produkt w ciągu tygodnia,
  • dostępny powyżej tygodnia – sklep będzie posiadał produkt nie wcześniej niż za tydzień,
  • sprawdź w sklepie – trzeba przejść do sklepu i zapytać o dostępność produktu. Dla użytkownika to informacja, że sklep nie udostępnia statusów w pliku XML albo udostępnia dane niezgodne ze schematem.

Informacja o dostępności będzie na stronie produktu przy każdej z ofert sklepowych:

Statusy dostępności na Ceneo 1

„W sklepie tradycyjnym towar wystawiony jest na półkach, klient może go dotknąć, sprawdzić, wziąć w rękę i pójść z nim do kasy. W e-shoppingu jest nieco inaczej. Sklepy często nie mają swoich stałych punktów, nie posiadają także magazynów. Wiążą je tylko odpowiednie umowy z dostawcami, dzięki temu koszt utrzymania sklepu jest niższy a w rezultacie towar tańszy. – mówi Anna Jasińska Starszy Specjalista ds. Marketingu Ceneo.pl – Zależy nam na tym aby użytkownik mógł podjąć świadomie decyzję zakupową. To dlatego  chcemy już na stronie Ceneo dać mu jak najwięcej niezbędnych do tego informacji. Dzięki  temu użytkownik będzie mógł podjąć samodzielnie zdecydować czy ważniejsza jest dla niego cena produktu czy czas oczekiwania. – dodaje.

Ceneo.pl

Hanna LaskowskaStatusy dostępności na Ceneo

Podziel się!

O autorze

hania