Stereo.pl stawia na Open Source

Strategią biznesową sklepu internetowego Stereo.pl jest zapewnienie klientom najniższych cen oraz najwyższej jakości świadczonych usług. Sklep realizuje swoją koncepcję wielotorowo, między innymi poprzez korzystanie z rozwiązań programowych i informatycznych opartych na technologiach Open Source.

'Zdecydowaliśmy się na wybór Otwartego Oprogramowania, gdyż zapewnia ono wysoką jakość i bezpieczeństwo porównywalną z rozwiązaniami komercyjnymi,

a udostępniane jest bez żadnych opłat – mówi Piotr Muranty, Prezes Zarządu Stereo.pl – Dodatkowo dostosowanie i rozbudowa takiego oprogramowania do naszych potrzeb nie jest utrudnione umowami i licencjami. Unikamy w ten sposób dużych kosztów związanych zawsze z oprogramowaniem komercyjnym, dzięki czemu między innymi możemy realizować naszą strategię niskich cen.’

Poprzez zastosowanie oprogramowania Open Source Stereo.pl odnotowuje realne oszczędności, głównie w kosztach związanych z obsługą sytemu oraz w kosztach związanych pracą programistów.

Wg szacunkowych danych sklep oszczędza około 100 000 zł rocznie na koszcie obsługi systemu (głównie pensje informatyków), co stanowi 54 % oszczędności w stosunku do szacowanych kosztów obsługi systemów opartych na rozwiązaniach komercyjnych. Stereo.pl oszczędziło też około 200 000 zł w ciągu trzech pierwszych lat rozwoju na rozbudowie portalu, wdrażając oprogramowanie gotowe i własne bazujące na Open Source.

Dodatkowo sklep oszczędził także w ciągu dwóch pierwszych lat działalności około 50 000 zł, dzięki możliwości zatrudnienia tańszego zespołu programistów. Szeroka dostępność technologii na licencji Open Source powoduje, że ilość programistów pracujących na tym oprogramowaniu jest znacznie większa niż w przypadku rozwiązań komercyjnych, co znacznie podnosi konkurencję i obniża ceny usług na rynku pracy.

Stereo.pl bazując na programach Open Source przekształciło się, w ciągu sześciu lat swojej działalności, z małego projektu w sklep w pełni profesjonalny, który od dwóch lat generuje zyski i funkcjonuje na równie wysokim poziomie jak sklepy internetowe, korzystające z oprogramowania komercyjnego.

Sklep konsekwentnie buduje pozycję na rynku, dzięki oferowaniu produktów po niskich cenach i sukcesywnemu poszerzaniu oferty o nowe działy. Po uruchomieniu sprzedaży płyt muzycznych, książek, filmów i multimediów w roku 2005, Stereo.pl otworzyło trzy nowe działy: Komputer, Audio & Video oraz Foto.

http://www.stereo.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top