Kryzys nie zmienił e-klientów – laptopy, telewizory, telefony komórkowe i konsole do gier to od dwóch lat najczęściej wyszukiwane produkty w serwisie Nokaut.pl. Trudny dla światowej gospodarki rok nie wpłynął na nawyki zakupowe w sieci, a klienci już drugi rok z rzędu po elektronikę użytkową sięgają w pierwszej kolejności do Internetu.
Po raz pierwszy Nokaut.pl, największa polska porównywarka cenowa, przeprowadził porównanie preferencji zakupowych internautów w 2009 r. w odniesieniu do roku poprzedniego. Inspiracją do badania była wszechobecna tematyka kryzysu i jego bezpośredni wpływ na nawyki zakupowe Polaków.
– Prawie połowa Irlandczyków czy Włochów deklaruje rezygnację z zakupu elektroniki z powodu kryzysu. Badanie Nokaut.pl wykazało, że dla polskich internautów kryzys jest niestraszny i tak jak w zeszłym roku nadal poszukują sprzętu elektronicznego domowego użytku – podkreśla Tomasz Maj, dyrektor e-commerce Nokaut.pl.
Zdecydowanym liderem jest konsola Sony PSP, która zanotowała największą oglądalność zarówno w 2008 jak i 2009 roku. Na drugim miejscu znajduje się Sony PlayStation 3, które niezmiennie od dwóch lat plasuje się tuż za przenośną konsolą. Kolejne pozycje zajmują notebooki i telefony komórkowe, wśród których zwyciężają produkty znanych marek Lenovo i Nokia.
Kryzys nie zniechęcił także do inwestowania w swój wygląd i, podobnie jak w zeszłym roku, Internauci dbają o zdrowie i dobrą kondycję. Wśród najczęściej poszukiwanych produktów, czwarte miejsce zajmują tabletki na odchudzanie, zaś jedno z najpopularniejszych wyświetleń stanowi sprzęt do ćwiczeń.
– Wnioski z naszego porównania potwierdzają fakt, że kryzys nie grozi sklepom internetowym. Sprawił natomiast, że coraz więcej osób szuka oszczędności w internetowych porównywarkach cenowych, czego dowodem jest ponad 30 proc. wzrost oglądalności w naszym serwisie – podsumowuje Tomasz Maj.
Oznak kryzysu nie widać także w okresie przedświątecznym. Podobnie jak w zeszłym roku, internauci są optymistycznie nastawieni do zakupów prezentów na Święta i nic nie wskazuje, by tak jak sąsiedzi z Europy Zachodniej, ostrożniej podeszli w tym roku do planów zakupowych. W 2008 r. największą popularnością przed Świętami cieszyły się modele iPodów firmy Apple, telefony komórkowe i przenośne systemy nawigacyjne. Produkty te stanowiły 13 procent wszystkich wyszukań w serwisie. Z kolei w tym roku największym zainteresowaniem cieszą się konsole do gier, aparaty cyfrowe i ekspresy do kawy.
Wzrost liczby odwiedzin na Nokaut.pl a także niedawne badania portalu aukcyjnego eBay oraz amerykańskiej porównywarki cenowej Pricegrabber.com potwierdzają, iż coraz więcej osób poszukuje promocji i obniżek cen w Internecie. Ostatnie badanie przeprowadzone przez Nokaut.pl wykazało, że za pośrednictwem Internetu możemy kupić produkty średnio o 24 procent taniej niż w popularnych sieciach handlowym ze sprzętem elektronicznym. Wybrane modele nawigacji zakupimy w Internecie o nawet 50 proc. taniej niż w tradycyjnym markecie. Taki sam aparat cyfrowy będzie nas kosztował o prawie 350 zł mniej niż w sieci handlowej, zaś na tym samym telefonie komórkowym zaoszczędzimy ponad 30 proc. ceny.
Pełna edycja raportu znajduje się: pod tym linkiem.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.