Sytuacja na polskim rynku e-prasy

E-gazety to marginalne źródło zysków dla wydawców prasy. Gazeta Prawna sugeruje, że winą za ten stan rzeczy jest nikłe zaangażowanie redakcji gazet do rozwijania oferty elektronicznej oraz kiepskie rozwiązania technologiczne.

Sytuację istniejącą na rynku e-prasy stara się wyjaśnić gazecie Bartłomiej Roszkowski, właściciel Nexto.pl. Według niego podstawowym błędem wydawców jest przenoszenie do internetu wydań papierowych w formacie PDF bez dodatkowych funkcjonalności, które oferuje sieć. Jakiekolwiek uatrakcyjnienie treści wiąże się z wydatkami, których na dzień dzisiejszy nie chcą ponosić redakcje.

Roszkowski wyceniając rynek e-gazet na 8-9 mln złotych przyznaje jednak, że istnieją trudności z utrzymaniem się tylko i wyłącznie z dystrybucji tytułów prasowych. Dlatego Nexto.pl był zmuszony wprowadzić do oferty również e-booki i audiobooki.

Podsumowaniem słabej kondycji polskiego rynku e-prasy może być przykład dystrybucji e-wydania tygodnika Wprost, który u prenumeratora pojawia sie trzy dni po premierze w najbliższym kiosku.

http://www.gazetaprawna.pl/serwisy/internet/artykuly/344578,dlaczego_wydawcy_maja_problemy_ze_sprzedaza_e_wydan.html

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top