I-Metria

eHandel w Polsce- mniej sklepów

Spadek liczby sklepów to efekt racjonalizacji nastrojów wokół eBiznesu – twierdzą analitycy w ostatnim raporcie na temat elektronicznego handlu detalicznego w Polsce „eHandel B2C w Polsce”. Odsetek sklepów przynoszących zyski zwiększył się o 4 punkty procentowe, co w głównej mierze było spowodowane zmniejszaniem się liczby sklepów generujących straty. Zdaniem analityków firmy badawczej I-Metria „polskie sklepy […]

eHandel w Polsce- mniej sklepów więcej »

Kto za portalami

Najnowszy raport I-Metrii przynosi nam zaskakujące informacje. Okazało się, że tuż za trzema największymi portalami uplasowały się dwa serwisy darmowych komponentów: 4free.PL i SONDA.pl. Popularność obu serwisów (które technologicznie i logicznie są jedną usługą) pod względem zasięgu wynosi w sumie 37%, co plasuje je na czwartym miejscu, zaraz po Interii i przed stronami microsoft.com (36%).

Kto za portalami więcej »

Rynek VoIP w Polsce

84% respondentów, którzy korzystają z technologii VoIP uważa, że inwestycja ta jest z punktu efektów finansowych opłacalna – wynika z badania „Rynek VoIP w Polsce”. Zdaniem 42% respondentów skala oszczędności wydatków na połączenia telefoniczne po wdrożeniu VoIP waha się pomiędzy 20-30%. „Wśród menedżerów mających doświadczenie w pracy z VoIP przeważają bardzo pozytywne doświadczenia związane zarówno

Rynek VoIP w Polsce więcej »

Internet banking B2C w Polsce

Potencjał wzrostu banków stricte wirtualnych wyczerpuje się – wynika z badania I-Metrii. Klienci w większości postrzegają kanał elektroniczny jako uzupełnienie bankowości tradycyjnej, a nie samodzielną, kompletną usługę. Sektor bankowości elektronicznej nie jest szczególnie atrakcyjny dla dużych i silnych banków operujących na rynku od wielu lat. Bankowość internetowa jest szansą na zmianę układu sił dla mniejszych

Internet banking B2C w Polsce więcej »

eKlient – badanie polskich klientów sklepów internetowych

Zakupy poprzez Internet to przede wszystkim wygoda dla kupujących – wynika z badania „Polski eKlient” przeprowadzonego przez firmę badawczą I-Metria. Jednak w przyszłości kluczowym czynnikiem, który zadecyduje o sukcesie lub porażce wirtualnych sprzedawców będzie cena oferowanych przez nich produktów. Firma badawcza I-Metria przeprowadziła badanie użytkowników Internetu, którzy dokonują zakupów online oraz tych, którzy nie kupują

eKlient – badanie polskich klientów sklepów internetowych więcej »

Funkcjonalność witryn internetowych wg Imetrii

Funkcjonalność witryn internetowych nie zawsze jest czynnikiem decydującym o satysfakcji internauty. Zdaniem analityków I-Metrii liczy się nie tylko szybkość ładowania strony, jej estetyka czy czytelność. O wyborze e-sklepu czy wirtualnego banku w głównej mierze decyduje jakość jego oferty – wynika z badania. I-Metria przeprowadziła w maju br. badanie jakości i użyteczności stron internetowych, którego wyniki

Funkcjonalność witryn internetowych wg Imetrii więcej »

Polski eGovernment

Polski eGovernment na poziomie lokalnym nie jest jeszcze w pełni ukształtowany – wynika z badania I-Metrii nt. oczekiwań obywateli i przedsiębiorców wobec serwisów internetowych urzędów miast, którego wyniki opracowano w postaci raportu pt. „eObywatel”. Taka sytuacja – zdaniem analityków firmy badawczej I-Metria – spowodowana jest niewystarczającym zrozumieniem możliwości płynących z pełnego wykorzystania Internetu. Jednak stan

Polski eGovernment więcej »

Scroll to Top