AdSense będzie wyświetlało reklamy oparte na aktywnościach internetowych i zachowaniach internautów. Panie i panowie – nadchodzi targetowanie behawioralne w wydaniu Google (nazywane przez nich Interest-Based Advertising).
Pisząc najprościej działa to tak: jeśli często odwiedzasz strony poświęcone samochodom, twoim oczom ukaże się reklama nowego modelu auta. A wszystko dzięki informacjom zapisanym w przeglądarkowych „ciasteczkach”.
W przeszłości reklamodawcy wykorzystywali przewagę przekazów kontekstowych i reklam wyświetlanych w konkretnych miejscach witryn (placement-targeted). Z nową funkcjonalnością będą mogli dotrzeć do użytkowników opierając się na ich poprzednich interakcjach, takich jak odwiedzone strony, czy kategoriach ich zainteresowań (np. entuzjaści sportu) – czytamy na blogu AdSense.
W najbliższych miesiącach przedsięwzięcie ma działać dla limitowanej ilości wydawców (jako słynna, „googlowska” beta). Otwarcie dla wszystkich ma nastąpić pod koniec tego roku.
Projekt nie jest oczywiście niczym nowym w świecie reklamy. W przypadku Google jednak, bardzo poważnie muszą brzmieć pytania o prywatność internautów. Jakie informacje przechowuje o mnie korporacja z Mountain View? Czy mogę nie wyrazić zgody w udziale w tym procesie?
Szczęśliwie, jak zapewnia Google, odpowiedź na ostatnie pytanie brzmi: tak. Internauci mają mieć możliwość podejrzenia i edytowania informacji zebranych na ich temat. Mamy być również bezpieczni od przekazów odwołujących się do naszej orientacji seksualnej, religii, rasy, czy – z pewnymi wyjątkami – problemów finansowych i zdrowotnych. Brak zgody na partycypację w projekcie mogą również wyrazić wydawcy.
Czy targetowanie behawioralne w wydaniu Google okaże się złotym strzałem?
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.