Wszystkie facebookowe strony marek zostaną przekształcone, najpóźniej do 30 marca. Warto się przygotować. Poniżej przedstawiamy fakty i nasze rekomendacje. Zapraszamy do lektury gościnnego tekstu przygotowanego przez Adriana Pietraszkiewicza z Fenomem.pl.
Cover Photo i brak zakładki powitalnej
Oś czasu dla marek jest bardzo podobna do osi czasu dostępnej w proflach prywatnych. W górnej części strony znajduje się cover photo (851×315 px), pełniący funkcje wizerunkowe. Olbrzymią zmianą jest brak strony początkowej (welcome tab) dla użytkownika, który jeszcze nie został fanem marki. Kierowanie użytkowników na stream sprawia, że marki jeszcze bardziej będą musiały dbać o jakość publikowanych treści, a blogowy układ wymusi produkcję materiałów multimedialnych, które nie dość, że są lepiej indeksowane przez silnik Facebooka, to dodatkowo są bardziej lubiane przez użytkowników. Funkcję strony powitalnej przejmuje cover photo. Istnieją jednak pewne ograniczenia. Nie można używać strzałek wskazujących elementy interfejsu Facebooka, umieszczać informacji o promocjach, danych kontaktowych oraz używać komunikacji call-to-action „Polub nas” itp.
Oś czasu i kamienie milowe
Strona podzielona jest na dwie główne kolumny przez linię, która reprezentuje upływ czasu. Dzięki temu marki mogą zwizualizować swoją historię, jednocześnie przedstawiając tzn. kamienie milowe, czyli istotne wydarzenia w życiu marki. Naszym zdaniem to doskonałe narzędzie do przedstawiania marki z ludzką twarzą – wszelkie grafczne i flmowe backstage’e są więcej niż mile widziane. To właśnie nieofcjalne materiały zbliżają ów marki do ludzi, czyniąc je bardziej ludzkimi.
Brak panelu bocznego
W nowej wersji fanpage’y brakuje paneli bocznych (menu z zakładkami), w których prezentowane były oferty, aplikacje, promocje itp. Zajawki sekcji dodatkowych w postaci prostokątnych grafk (111×74 px) znajdują się w chwili obecnej bezpośrednio pod cover photo. Jedyną obowiązkową sekcją są zdjęcia. 3 pozostałe mogą być wybrane przez administratora. To ich wygląd i zawartość będzie w głównej mierze decydować o zatrzymaniu użytkownika na fanpage i zaangażowaniu go w zabawę, interakcję itp.
Zmienia się również specyfkacja stron zakładkowych. Ich szerokość zwiększa się z 510 px do 810 px. Co ów zmiana oznacza dla marek? Przede wszystkim należy bardzo mądrze zdecydować, które z zakładek są najważniejsze – wszystkie pozostałe funkcje dostępne w ramach fanpage będą dostępne dopiero po rozwinięciu listy zakładek przez użytkownika.
Pinezki
Nowością jest możliwość dodawania tzn. pinezek, dzięki którym ważny post widoczny jest na samej górze timeline’a przez 1 tydzień. Post ten wyróżniony jest pomarańczową fagą. Naszym zdaniem przypinany pinezką post pełnić będzie fukcje dotychczas zarezerwowane dla strony powitalnej – oznacza to, iż najważniejszym zadaniem marketera stanie się zaplanowanie i przygotowanie ciekawych, intrygujących wiadomości, grafk lub flmów, dzięki którym użytkownik zrozumie, że warto polubić tę stronę.
Prywatne wiadomości
Największą zmianą w komunikacji jest umożliwienie pisania prywatnych wiadomości do marki – ta nieobligatoryjna funkcja jest olbrzymim wyzwaniem dla marketerów. Uruchomienie tej funkcji sprawi, że fanpage stanie się poniekąd biurem obsługi klienta, a każda wiadomość wysłana przez użytkownika nie może zostać bez odpowiedzi. Pozostawienie jej bez odzewu sprawi, iż tablica zamieni się w księgę skarg i zażaleń.
Podsumowanie
Nowy wygląd i funkcjonalności fanpage jeszcze bardziej zbliżają ów twór do koncepcji earned media. Proces zasiewania (seeding) odbywać się będzie przede wszystkim poprzez publikację interesujących, unikalnych treści multimedialnych. Nie wystarczy już po prostu kierowanie ruchu do artykułów w zewnętrznych serwisów, czy też pytanie się użytkowników jak się dzisiaj czują. Branded content jeszcze nigdy nie miał tak sprzyjającego dla siebie momentu!
Autorem tekstu jest Adrian Pietraszkiewicz, dyrektor ds. rozwoju Fenomem.pl.
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.