Toyota Motor Poland – integracja klientów i dealerów z centralą

e-point SA uruchomił dla Toyota Motor Poland nowe rozwiązania internetowe, które umożliwiły zintegrowanie komunikacji marketingowej w relacji klient-dealer-centrala.

Projekt obejmował:
– wykreowanie spójnego wizerunku Toyoty w polskim Internecie;
– zaprojektowanie i wykonanie mechanizmów do komunikacji pomiędzy potencjalnymi klientami, centralą firmy i dealerami;
– przeprowadzenie kampanii e-marketingowej informującej grupę docelową o możliwości korzystania z nowych, interaktywnych narzędzi.

e-point SA opracował koncepcję serwisu MojaToyota.pl ukierunkowanego na faktyczne potrzeby klientów Toyota Motor Poland. “Decyzji o zakupie samochodu towarzyszy zwykle pełny i racjonalny proces decyzyjny. Klienci Toyoty potrzebują przede wszystkim informacji odpowiadających aktualnej ofercie, jednocześnie dostosowanej do indywidualnych potrzeb klientów – mówi Sławomir Borowski, Kierownik Projektu ze strony Toyota Motor Poland
– w serwisie MojaToyota.pl e-point SA stworzył szereg narzędzi, które pomogą naszym klientom w znalezieniu odpowiedniego samochodu, wybraniu dealera, czy umówieniu jazdy próbnej.”

Osią serwisu jest Konfigurator Samochodów – rozbudowany system pozwalający na dobór indywidualnych opcji i wyposażenia dla każdego dostępnego modelu Toyoty. W sześciu kolejnych krokach można wybrać model, nadwozie i silnik, linię wyposażenia, kolor i wystrój wnętrza, opcje dodatkowe, wyposażenie dodatkowe.

Użytkownik za pośrednictwem serwisu może znaleźć najbliższego dealera Toyoty i umówić się na jazdę próbną wybranym samochodem. Poszczególni dealerzy za pośrednictwem extranetu zapoznają się z bieżącymi potrzebami klientów.

Konfigurator wyposażony został w podsystem statystyczny, który pozwala śledzić preferencje potencjalnych klientów. Precyzyjne informacje o wybieranych opcjach konfiguracji oraz czynnościach wykonywanych w obrębie serwisu (wydruk, zapisanie w indywidualnym profilu, przesłanie wybranej konfiguracji innej osobie, umówienie się na jazdę próbną) są analizowane i pozwalają na właściwą ocenę prowadzonych działań.

Obok tej funkcjonalności w ramach extranetu zbudowano system generowania indywidualnych stron dla dealerów. Generator pozwala na tworzenie stron z predefiniowanych szablonów, zapewniając w ten sposób jednolity styl każdego z tak powstałych podserwisów.

Technologie internetowe posłużyły również do zaoferowania dealerom funkcjonalności związanej z generowaniem faktur, które udostępnione zostały w extranecie. Wszystkie serwisy i uruchomione w nich aplikacje wyposażone są w mechanizmy do zarządzania treścią opracowane na bazie środowiska programistycznego Active Content. Dzięki temu całość systemu zarządzana jest bezpośrednio przez pracowników Toyota Motor Poland oraz poszczególnych dealerów.

W tej chwili trwa internetowa kampania reklamowa mająca na celu poinformowanie potencjalnych użytkowników o uruchomieniu nowych rozwiązań.

http://www.mojatoyota.pl

Przewiń do góry