W III kwartale 2011 r. na polskim rynku najwięcej emisji kreacji online odnotowano w branżach: handlowej, telekomunikacyjnej i finansowej. Te same branże znalazły się w pierwszej trójce w rankingu udziału kampanii realizowanych online. Natomiast najczęściej wykorzystywanymi formatami kreacji reklamowych w internecie były: Double Billbord, Rectangle oraz Preroll.
Powyższe wnioski wynikają z kwartalnego raportu gemiusAdMonitor. Raport przygotowywany jest na podstawie danych zgromadzonych w badaniu gemiusDirectEffect i dostarcza szczegółowych informacji na temat najbardziej popularnych formatów reklamy w podziale na branże.
Według raportu gemiusAdMonitor, w III kwartale 2011 r. najwięcej emisji kampanii online odnotowano w branży handlowej (24,4 proc.), telekomunikacyjnej (20,3 proc.) oraz finansowej (15,7 proc.). To kolejny kwartał, gdzie dla wymienionych branż odnotowano największą udział emisji reklam online.
Wykres: Sektory, w których odnotowano najwięcej emisji
Źródło: Raport gemiusAdMonitor za II i III kwartał 2011 r.
Autorzy raportu gemiusAdMonitor przeanalizowali również, w których z branż kampanie online osiągają najwyższe średnie wskaźniki CTR (Click Through Ratio) . W III kwartale 2011 r. były to: „czas wolny” (1,72 proc.), „higiena i pielęgnacja” (1,2 proc.) oraz „żywność” (0,78 proc.), a więc branże kojarzące się z urlopem i wypoczynkiem. Dla porównania w II kwartale najwyższe wskaźniki CTR odnotowano w branży „podróże i turystyka, hotele i restauracje” (0,71 proc.), „higiena i pielęgnacja” (0,71 proc.) oraz żywność (0,68 proc.).
Wyniki raportu gemiusAdMonitor za III kwartał 2011 r. wskazują, że najpopularniejszymi formami kreacji reklamowych online był, podobnie jak w II kwartale 2011r. Double Billbord 750×200 (35,5 proc.). Na kolejnych miejscach, pod względem częstości użycia wśród wszystkich kreacji, w III kwartale uplasowały się: Rectangle 300×250 (13,4 proc.) oraz Preroll, stosowany w reklamie wideo (11,7 proc.).
W raporcie zaprezentowano również zestawienie formatów reklamowych osiągających najwyższy wskaźnik CTR. W III kwartale 2011 r. najwyższe wyniki odnotowano dla takich kreacji reklamowych, jak: Preroll (1,94 proc.), tapeta (1,75 proc.) oraz Toplayer (1,67 proc.). Powyższe wyniki wskazują na wysoką efektywność reklamy wideo.
Warto zauważyć, że w III kwartale 2011 r. w stosunku do poprzednich odnotowano wzrost średnich wartości CTR zarówno dla najpopularniejszych form kreacji, jak i w przypadku analizowanych branż, z których wywodzą się reklamodawcy.
Wpisy promowane
- Pozycjonowanie sklepu internetowego – ile to kosztuje?Prowadzisz sklep online, ale obecne obroty nie są dla Ciebie zadowalające? W wyszukiwarce plasujesz się dopiero na 3., 6. czy ...
- Szkolenia ISO – od wymagań do przewagi rynkowej Twojej organizacjiRosnąca presja regulacyjna, oczekiwania klientów oraz potrzeba budowania przewagi konkurencyjnej sprawiają, że szkolenia ISO wchodzą na stałe do strategii rozwojowych ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!