Podczas odbywającej się w Nowym Jorku konferencji Conversational Media Summit, dyrektor ds. operacyjnych Twittera, Dick Costolo, zdradził garść statystyk dotyczących mikrobloga. Powiedział, że w maju serwis odwiedziło 190 mln osób, a każdego dnia pojawiało się ok. 65 mln komunikatów (tweetów).
Kładziemy tory przed tym rozpędzonym pociągiem tak szybko, jak potrafimy – powiedział Costolo. Niewiele w tych słowach przesady. W kwietniu Twittera odwiedziło 180 mln osób, które pisały 50 mln komunikatów każdego dnia.
Warto oczywiście pamiętać, że liczba odwiedzających stronę Twitter.com nie jest tożsama z liczbą zarejestrowanych i aktywnych użytkowników serwisu. Znaczna część ruchu odbywa się powiem w zewnętrznych aplikacjach, wykorzystujących API Twittera. I tu pojawia się trudność w ocenie realnego potencjału mikrobloga. Firma comScore szacuje na przykład, że w kwietniu miał on 83,6 mln unikalnych użytkowników na świecie.
Inną sprawą jest to, że jak mówi słusznie Costolo, większość użytkowników serwisu nie pisze, ale raczej konsumuje. Nie wiadomo również ile spośród 65 mln tweetów dziennie to zwykły spam (którego jest całkiem sporo).
Nie pozwolimy firmom trzecim na umieszczanie reklam wewnątrz strumieni – powiedział Costolo. Kiedy już Twitter uruchomi w pełni funkcjonalną ofertę promowanych tweetów, będzie kontrował ten proces w 100 proc. Przypomnijmy, że kilka firm testuje z właścicielami serwisu umieszczanie reklam w wynikach wyszukiwania i kanałach użytkowników.
Źródła: TechCrunch, Mashable
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.