Twitter: 65 mln komunikatów dziennie

Opublikowano: 8 czerwca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Podczas odbywającej się w Nowym Jorku konferencji Conversational Media Summit, dyrektor ds. operacyjnych Twittera, Dick Costolo, zdradził garść statystyk dotyczących mikrobloga. Powiedział, że w maju serwis odwiedziło 190 mln osób, a każdego dnia pojawiało się ok. 65 mln komunikatów (tweetów).

Kładziemy tory przed tym rozpędzonym pociągiem tak szybko, jak potrafimy – powiedział Costolo. Niewiele w tych słowach przesady. W kwietniu Twittera odwiedziło 180 mln osób, które pisały 50 mln komunikatów każdego dnia.

Twitter: 65 mln komunikatów dziennie 1Warto oczywiście pamiętać, że liczba odwiedzających stronę Twitter.com nie jest tożsama z liczbą zarejestrowanych i aktywnych użytkowników serwisu. Znaczna część ruchu odbywa się powiem w zewnętrznych aplikacjach, wykorzystujących API Twittera. I tu pojawia się trudność w ocenie realnego potencjału mikrobloga. Firma comScore szacuje na przykład, że w kwietniu miał on 83,6 mln unikalnych użytkowników na świecie.

Inną sprawą jest to, że jak mówi słusznie Costolo, większość użytkowników serwisu nie pisze, ale raczej konsumuje. Nie wiadomo również ile spośród 65 mln tweetów dziennie to zwykły spam (którego jest całkiem sporo).

Nie pozwolimy firmom trzecim na umieszczanie reklam wewnątrz strumieni – powiedział Costolo. Kiedy już Twitter uruchomi w pełni funkcjonalną ofertę promowanych tweetów, będzie kontrował ten proces w 100 proc. Przypomnijmy, że kilka firm testuje z właścicielami serwisu umieszczanie reklam w wynikach wyszukiwania i kanałach użytkowników.

Źródła: TechCrunch, Mashable

Dawid ZarazińskiTwitter: 65 mln komunikatów dziennie

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.