Chad Hurley, współtwórca i szef YouTube, stanie się głównym sponsorem teamu Formuły 1 – USGPE (poprzednio US F1) który zadebiutuje w sezonie 2010. Jak przekonuje, praca nad rozwojem drużyny wyścigowej jest bardzo podobna do prowadzenia odnoszącego sukcesy biznesu internetowego.
To biznesowe aspekty przyciągnęły mnie do US F1 – to jest startup w bardzo podobnej sytuacji, którą miałby w Dolinie Krzemowej – powiedział Hurley w wywiadzie dla Autosportu.
Zdaniem twórcy serwisu z klipami wideo, drużyna Formuły 1 to – podobnie jak w przypadku YouTube, przynajmniej na początku jego działalności – mały zespół, utalentowanych indywidualności, który próbuje się wybić, osiągnąć coś, co inni uznają za niemożliwe. Przekonuje, że właśnie na tej filozofii, odmiennej od tego co znamy ze świata wyścigów, chce budować pozycję swojego teamu.
Hurley jest jednak realistą jeśli chodzi o ramy czasowe. Zapewnia, że zdaje sobie sprawę z tego, że sukces drużyny wyścigowej to kwestia dłuższej perspektywy. Nie chce jednak traktować tego wyzwania jak zwykłej zabawy liczbami.
Chcemy stanąć do walki. Wiem, że konkurencja jest spora i kilka najbliższych lat będzie pracą nad zespołem i samochodami, by mogły być współzawodniczyć na równym poziomie, ale to właśnie nasz cel – powiedział Hurley.
Szef YouTube chce wykorzystać swoje doświadczenie z Krzemowej Doliny. Chce pomóc nowej drużynie w pozyskiwaniu sponsorów, utrzymywaniu biznesowych relacji i wprowadzaniu nowych technologii. I kto jak kto, ale ma on do tego odpowiednie kwalifikacje.
Formuła 1 to bardzo trudny i ekstremalnie kosztowny biznes. Hurley ma jednak pieniądze i jest dostatecznie młody by móc inwestować, gdzie mu się podoba, zgodnie z własnymi pasjami. I kto wiem, czy nie będzie to kluczem do jego sukcesu? Może za kilka lat zobaczymy Roberta Kubicę z logo YouTube na kombinezonie?…
Fotka z serwisu startup2startup.com
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.