Firma badawcza Gemius SA we współpracy z firmą stat.pl – dostawcą statystyk monitorowania oglądalności witryn internetowych – przeprowadziła dwa badania dotyczące sposobów wykorzystania, postrzegania usług hostingowych i rejestracji domen oraz usługodawców hostingowych oraz oceny poszczególnych usługodawców.
Raporty 'Sposoby wykorzystania i postrzeganie usług utrzymania domen internetowych przez polskich internautów’ oraz 'Sposoby wykorzystania i postrzegania usług hostingowych przez polskich internautów’ dostarczają pełnych informacji o potrzebach i oczekiwaniach internautów korzystających lub planujących skorzystać z usług firm hostingowych i rejestratorów domen, którzy stanowią grupę celową badania.
Z badania 'Sposoby wykorzystania i postrzeganie usług utrzymania domen internetowych przez polskich internautów’ wynika, że 69,1% osób z grupy celowej, w trakcie realizacji badania, miało już zarejestrowaną domenę, natomiast 30,9% respondentów dopiero planowało taki krok. Połowa badanych z drugiej wymienionej grupy przeglądała oferty dotyczące rejestracji domen. 79,9% osób posiadających domenę deklarowało, że ją wykorzystuje. Najczęściej są wykorzystywane do celów związanych z prywatną stroną www (69,8%), serwerem pocztowym (50,4%) oraz firmową stroną www (43,9%).
Respondenci najczęściej decydowali się lub planowali rejestrację darmowej domeny na portalu/serwisie lub darmowej domeny razem z usługą dostępu do internetu. Celem wykupienia domeny najczęściej było założenie prywatnej lub firmowej strony www, a także serwer pocztowy.
Spośród wymienionych w ankiecie firm rejestrujących domeny, najwięcej respondentów znało firmy NetArt i home.pl (odpowiednio 39,7% i 39,3%). Nieznacznie mniej osób deklarowało, że zna serwis domeny.onet.pl (35,5%). Badani deklarowali również, że znają również serwisy: nask.pl (30,1%), domeny.interia.pl (29,7%), domeny.pl (28,4%), domeny.wp.pl (27,9%) i domena.pl (27,8%). 13,4% badanych deklarowało, że nie zna żadnej firmy rejestrującej domeny.
Z badania 'Sposoby wykorzystania i postrzegania usług hostingowych przez polskich internautów’ wynika, że 34,7% grupy celowej zapoznawało się w ostatnim czasie z ofertami dotyczącymi hostingu. W grupie aktualnie dzierżawiącej serwer zrobiło to 29,3%, a w grupie planującej dzierżawę serwera 48,3%.
Najbardziej znanymi markami wśród osób z grupy celowej okazały się: WebPark (Wp.pl) (49,4%), home.pl (43,6%) i hosting.onet.pl (43,2%). Respondenci dzierżawiący wirtualny serwer częściej wskazywali te marki niż osoby dopiero planujące dzierżawę. 24,5% badanych planujących dopiero dzierżawę serwera deklarowała, że nie zna żadnego operatora hostingu. Istnieje duża szansa, że gdyby do tych osób dotarła informacja/reklama jednego z operatorów, mającego korzystną ofertę, z usług właśnie tej firmy mogliby skorzystać.
Respondenci korzystający z usług operatora hostingu najczęściej zdecydowali się na usługi WebPark (Wp.pl) – 14,1%, hosting.Onet.pl – 11,4% i home.pl – 7,3%). Jednocześnie wysoko oceniali oni poziom jakości usług operatorów hostingu – 81,2% z nich wyrażała zadowolenie.
Badani korzystający z hostingu w przeważającej większości byli zadowoleni z jakości usług, które świadczył ich dostawca. Jedynie 9,3% deklarowało rozczarowanie. To pewna wskazówka dla firm chcących pozyskać klientów konkurencji. Świadczone usługi muszą być przynajmniej tej samej jakości.
Szczegółowe informacje o badaniu dostępne są na specjalnie przygotowanej przez stat.pl stronie internetowej www.stat.pl/raport
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.