V2Media wchodzi na rynek rosyjski

Pół roku po premierze w Polsce, internetowa sieć reklamy video V2Media rozpoczyna działalność w Rosji.

Biuro rosyjskie jest drugim po polskim oddziałem sieci. V2Media współpracuje w Rosji z kilkunastoma witrynami, m.in. stroną agencji informacyjnej Interfax.ru, serwisami wydawnictwa Conde Nast – GQ.ru, Vogue.ru, Glamour.ru, czy informacyjną siecią społecznościową Newsland.ru. Trwają także testy na witrynach MSN. Obecny zasięg sieci V2Media w Rosji to ponad milion internautów.

„Stworzenie odrębnej struktury specjalizującej się w działaniach z zakresu video online okazało się trafionym pomysłem. Oferta V2Media cieszy się ogromnym zainteresowaniem ze strony największych graczy na rynku. W ciągu kilku miesięcy pozyskaliśmy kilkunastu Klientów, jak Samsung, General Motors, Adidas, Forum Film, czy MARS Polska, dla których zrealizowaliśmy już ponad 20 kampanii” – mówi Marcin Olszewski, Managing Director polskiego oddziału sieci V2Media. „Sukcesem okazała się również wprowadzona przez nas forma reklamowa Expand Vstitiala, która jest uwzględniana w większości realizowanych przez nas mediaplanów. Czas na ekspansję międzynarodową. Pierwszym rynkiem gdzie startujemy jest Rosja” – dodaje Marcin Olszewski.

„Reklama video w rosyjskim Internecie należy do rzadkości. Dotychczas spotykanymi formami były prawie wyłącznie pre-rolle, bardzo rzadko banery z częścią video. Jako V2Media chcemy pobudzić i rozwinąć działania rynku w tej dziedzinie” – mówi Alexander Mashkov, zarządzający V2Media w Rosji. „Klienci podchodzą do naszej oferty z dużym zainteresowaniem. Rozpoczęliśmy już pierwszą kampanię testową Skody na witrynach informacyjnych i kobiecych i na tym nie koniec. Z powodu kryzysu wielu rosyjskich reklamodawców szuka alternatywnych i tańszych w stosunku do telewizji metod dotarcia do odbiorców. Video online jest dla nich idealnym rozwiązaniem” – dodaje Alexander Mashkov.

Formami reklamowymi dostępnymi na rosyjskim rynku są Vstitial, czyli połączenie spotu telewizyjnego w wysokiej rozdzielczości ze standardami reklamy internetowej oraz mniej inwazyjny Expand Vstitial. Format ten przypomina VideoBrandMark, jednak po najechaniu na niego kursorem kreacja rozszerza się na cały ekran emitując reklamę. W rosyjskiej ofercie sieci znajduje się także tradycyjna reklama pre-roll lub post-roll.

„Vstitial umożliwia rosyjskim reklamodawcom przeprowadzenie efektownych kampanii internetowych, które dotąd nie były możliwe do realizacji” – mówi Alexander Mashkov. „Zauważają oni potrzebę wyróżnienia przekazu spośród wielu podobnych banerów reklamowych, na przykład w postaci dynamicznej kreacji video. Jednak wśród rosyjskich serwisów video znajdują się głównie strony z treściami tworzonymi przez internautów – duża część umieszczanych tu materiałów przeznaczona jest dla pełnoletnich odbiorców. Reklamodawcy nie chcą eksponować swojej marki w pobliżu tego typu treści. Tymczasem pokazywany na warstwie Vstitial może być emitowany na serwisach nie zawierających żadnego kontentu video!” – podsumowuje.

Technologię emisji i raportowania kampanii video dla V2Media Rosja dostarcza BBelements.

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry