VoIP również w INTERIA.PL

Opublikowano: 23 czerwca 2005. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Portal INTERIA.PL we współpracy z Netią uruchamia usługę Halo. Umożliwia ona darmowe połączenia głosowe pomiędzy użytkownikami Internetu oraz tanie połączenia telefoniczne z numerami stacjonarnymi i komórkowymi już od 7 groszy netto za minutę połączenia.

– Usługa Halo oparta jest na najnowocześniejszych rozwiązaniach bazujących na coraz powszechniej stosowanej technologii SIP oraz wysokowydajnej sieci telekomunikacyjnej Netii, co z pewnością będzie docenione przez użytkowników tej usługi – podkreśla Maciej Włodarczyk, kierownik produktu Netia.

– Współpraca portalu internetowego z jednym z liderów wśród operatorów telekomunikacyjnych sam w sobie jest wydarzeniem bez precedensu na rynku VoIP – podkreśla Dariusz Stefaniak, dyrektor ds. usług telekomunikacyjnych INTERIA.PL. – Współpraca z dużym partnerem pozwala nam zaoferować usługę pozytywnie wyróżniającą się na rynku, np. możliwością otrzymania numeru w największej liczbie stref numeracyjnych – dodaje.

Z połączeń telefonicznych w Halo może korzystać każdy, kto posiada dostęp do Internetu oraz słuchawki i mikrofon. Aby rozmawiać za pośrednictwem Halo z innymi jego użytkownikami wystarczy zarejestrować się w serwisie poświęconym nowej usłudze (http://halo.interia.pl/) i pobrać bezpłatny program Halo.

Użytkownik, rejestrując się w serwisie Halo, bezpłatnie otrzymuje indywidualny numer wirtualnego telefonu, z którego może korzystać niezależnie od tego, w jakim miejscu w danej chwili ma dostęp do Internetu. Za jednorazową opłatą, użytkownik Halo może również zostać właścicielem 'stacjonarnego' numeru telefonicznego w jednej z 15 stref numeracyjnych, dzięki czemu staje się dostępny dla rozmówców korzystających ze zwykłych telefonów.

O ile połączenia pomiędzy użytkownikami usługi Halo są całkowicie bezpłatne, o tyle, aby wykorzystywać Halo do tanich połączeń z numerami stacjonarnymi lub komórkowymi konieczne jest zasilenie konta. Halo jest usługą bezabonamentową i nie wymagającą zawierania umowy. Działa w systemie prepaid, dzięki czemu użytkownik płaci wyłącznie za wydzwonione minuty, kontrolując przy tym swoje wydatki (nie wyda więcej niż planował uzupełniając konto). Pulę pieniędzy przeznaczonych na rozmowy może zwiększyć w każdej chwili przelewem lub używając karty płatniczej.

Usługa Halo bazuje na telefonii VoIP (Voice over IP), wykorzystującej Internet do przesyłania głosu na odległość. Podczas połączenia dźwięk jest kompresowany i w formie pakietów przesyłany przez Internet do firmy telekomunikacyjnej odbiorcy. Proces ten może zachodzić jednocześnie w obie strony, upodabniając połączenie do rozmowy prowadzonej przez tradycyjny telefon.

http://halo.interia.pl

Sylwester KozakVoIP również w INTERIA.PL

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.