Portal INTERIA.PL zwiększył tegoroczny zysk netto, osiągając dodatni wynik także w III kwartale, podała spółka w raporcie okresowym opublikowanym 2 listopada 2005 r.
W okresie od lipca do września br. INTERIA.PL osiągnęła zysk netto w wysokości 762 tys. złotych. Oznacza to, że – w porównaniu ze stratą w wysokości 1 091 tys. złotych w analogicznym okresie roku ubiegłego – portal zarobił o 1 853 tys. złotych więcej. Przychody ze sprzedaży w III kwartale 2005 r. sięgnęły 9 275 tys. złotych i były wyższe od wypracowanych przez spółkę w III kwartale 2004 r. o 68,5%. Zysk INTERIA.PL na poziomie EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja) wyniósł 1 781 tys. złotych.
– Dobre wyniki za kolejny kwartał potwierdzają prognozy zarządu sprzed 10 miesięcy dotyczące możliwości bardzo dynamicznego rozwoju INTERIA.PL w bieżącym roku. Spółka stała się solidnym biznesem generującym trwałe zyski pomimo jednoczesnego ponoszenia sporych wydatków na rozwój infrastruktury technicznej, pozyskiwania atrakcyjnych treści i tworzenia nowych produktów – komentuje Jacek Pasławski, prezes zarządu INTERIA.PL. – Do uzyskiwania takich wyników przygotowywaliśmy się w pierwszej połowie roku, zmieniając wiele w sposobie funkcjonowania spółki – dodaje.
Łącznie po trzech kwartałach bieżącego roku przychody ze sprzedaży ogółem wyniosły 26 465 tys. złotych i były o 47,0% wyższe od przychodów osiągniętych przez spółkę w analogicznym okresie 2004 r. Były także większe od przychodów uzyskanych w całym 2004 roku. Zysk spółki na poziomie EBITDA osiągnął wartość 4 971 tys. złotych, a zysk netto 1 955 tys. złotych.
Jeszcze wyższą dynamiką wzrostową cechują się przychody gotówkowe portalu. Łącznie w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku gotówkowe przychody ze sprzedaży reklamy internetowej były większe o 59,8% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Pozostałe przychody gotówkowe portalu były wyższe o 62,0%, a przychody gotówkowe ogółem – o 60,8%.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.