Jak wynika z raportu bieżącego, opublikowanego 29 lipca br., INTERIA.PL osiągnęła w dwóch pierwszych kwartałach 2005 zysk netto w wysokości 1 193 tys. zł. Drugi kwartał 2005 r. zamknięty został zyskiem netto w wysokości 1 083 tys. zł, poprawiając wyniki z pierwszego kwartału br. o 885%. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, zysk netto uzyskany przez portal w II kwartale br. zwiększył się o 2,18 mln zł.
– Wyniki za drugi kwartał 2005 r. są nie tylko potwierdzeniem tego, że INTERIA.PL może i zamierza być zyskowna. Są również naszym ukłonem w stronę akcjonariuszy, którzy zawierzyli w realizowaną przez Zarząd strategię rozwoju – powiedział Jacek Pasławski, prezes zarządu INTERIA.PL. – Zysk netto w kolejnym już kwartale jest zasługą świetnego zespołu pracowników INTERIA.PL, dzięki którym spółka wygrała kilkuletnią walkę o przetrwanie na rynku i teraz może ambitnie sięgać po duże cele, które przed sobą stawiamy. Właśnie dodatni wynik finansowy jest doskonałym punktem wyjścia do dalszej realizacji strategii rozwoju portalu, opartej o tworzenie wielu innowacyjnych produktów dla użytkowników INTERIA.PL – dodał.
W II kwartale br. spółka uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 10 251 tys. zł, co – w porównaniu do 7 635 tys. zł w II kwartale 2004 r. – oznacza wzrost o 34%. W całym pierwszym półroczu 2005 r. INTERIA.PL odnotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 17 190 tys. zł, czyli o 37% wyższe w stosunku do analogicznych danych sprzed roku, przy zdecydowanej przewadze przychodów gotówkowych nad barterowymi. W pierwszym półroczu br. przychody gotówkowe INTERIA.PL zwiększyły się o 57% w stosunku do osiągniętych w pierwszym półroczu 2004 r. Tak dobre wyniki sprzedaży udało się uzyskać mimo dwutygodniowego okresu kwietniowej żałoby po śmierci Jana Pawła II, kiedy spółka znacznie ograniczyła emisję reklam.
W II kwartale INTERIA.PL znacząco poprawiła wszystkie wskaźniki rentowności, mające jeszcze w zeszłym roku wartości ujemne. Wskaźnik rentowności operacyjnej wyniósł ponad 10% dla II kwartału br. i 6,7% dla I półrocza 2005 r. Z kolei zysk EBITDA za II kwartał wyniósł 2 058 tys. zł, zaś za I półrocze 2005 r. – 3 190 tys. zł.
Wpisy promowane
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
- Mewa zaprezentuje na Targach SAWO w Poznaniu (23-25.04.2024) odzież roboczą, ochronną i ostrzegawczą dla przemysłu i rzemiosła oraz ofertę w zakresie artykułów bhpW dniach od 23-25 kwietnia b.r. firma Mewa obecna będzie na Międzynarodowych Targach Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa SAWO w ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.