Wizaz.pl po liftingu

Opublikowano: 17 marca 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Koncentrujący się na zagadnieniach związanych z kosmetykami, zdrowiem i urodą serwis Wizaz.pl przeszedł znaczną transformacją. Zmienił się nie tylko wygląd, w tym logo, ale jednocześnie jego struktura i tematyka. Jak nas zapewniono – to dopiero początek zmian.

Wizaz.pl to 2,5 mln użytkowników miesięcznie (według Google Analytics). To, według rankingu najpopularniejszych serwisów tematycznych badania Megapanel PBI/Gemius, z grudnia 2008 roku, szóste miejsce w kategorii „Styl Życia”. To rozbudowany dział Kosmetyk Wszech Czasów z 280 tys. recenzji kosmetyków od 224 tys. recenzentek. To elementy poświęcone urodzie, stylowi, makijażowi. To prezentacja najnowszych trendów w modzie i medycynie estetycznej.

wizazpl_zrzut-strony

Serwis jest w polskiej rzeczywistości dość wyjątkowy. Zarówno pod względem ilości użytkowników, ale także konsekwencji w realizowaniu postawionych przed sobą założeń. Zapytana przez nas o receptę na sukces, redaktor naczelna portalu Agnieszka Zembrzycka, odpowiada:

Chyba nie ma prostej odpowiedzi na to pytanie. Budowaliśmy ten serwis wiele lat ucząc się na własnych błędach. Ale od samego początku mieliśmy jeden podstawowy cel – stworzyć platformę, gdzie każda kobieta znajdzie dla siebie ciekawe i przydatne informacje. Nigdy jednak nie wzorowaliśmy się na materiałach czy pomysłach innych serwisów. Nasze artykuły czy katalog Kosmetyk Wszech Czasów – to nasze oryginalne produkty – mówi.

Wizaz.pl przeszedł właśnie gruntowaną modyfikację. Zmiany w serwisie obejmują nie tylko lifting layoutu, ale również przebudowę struktury serwisu. W ramach serwisu rozbudowano działy już istniejące (Makijaż, Fryzury, Pielęgnacja i Moda) oraz dodano nowe (Trends&News a w nim – LUX, Mężczyzna). Pojawiły się również nowe funkcjonalności, takie jak: galerie mody, galerie fryzur i makijaży, interaktywne porady mistrzów i profesjonalistów z branży beauty czy też interaktywny poradnikowy dział „Mam problem”.

Do tej pory Wizaz.pl postrzegany był jako wielka platforma społecznościowa skupiona wokół forum oraz Kosmetyku Wszech Czasów. Serwis to jednak również bardzo wartościowy i unikatowy kontent redakcyjny. Niestety w starej strukturze serwisu nie miał on szans na wykorzystanie wszystkich jego możliwości. Aby zaspokoić oczekiwania naszych użytkowników niezbędne były duże zmiany. Przygotowywaliśmy się do nich 
od sześciu miesięcy. Dzisiaj można zobaczyć efekty naszej pracy – mówi Agnieszka Zembrzycka.

Zaprezentowane zmiany nie kończą prac nad udoskonalaniem serwisu. Jak mówi redaktor naczelna, strategia na następne miesiące jest już bardzo dokładnie przemyślana.

Teraz czas na kolejne elementy serwisu, które będą oczywiście ściśle związane z potrzebami kobiet, ale będą dotyczyły innych zagadnień niż tylko szeroko pojęta uroda. Na razie nie chcę zdradzać więcej informacji, ale już niedługo pokażemy nieco inne oblicze wizaz.pl – mówi tajemniczo.

Wizaz.pl

Dawid ZarazińskiWizaz.pl po liftingu

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.