Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Agencja Interaktywna
Janmedia współpracują nad pilotażowym programem wykorzystania oprogramowania stworzonego w MIT do analizy serwisów internetowych.
Ocena ergonomii serwisów WWW jest zajęciem wymagającym dużej intuicji,
wiedzy i znajomości użytkowników. Firma zajmująca się użytecznością ma przedsobą niełatwe zadanie zobaczenia serwisu oczyma jego użytkowników.
Oprócz zatrudniania wysokiej klasy analityków usability korzysta się z każdego narzędzia, które okazuje się pomocne w polepszaniu ergonomii WWW. Takim narzędziem jest nowatorski symulator koncentracji wzroku ludzkiego opracowany przez naukowców w MIT.
'Dzięki udziałowi w projekcie mamy możliwość współtworzenia narzędzia
realnie ułatwiającego ocenę ergonomii serwisu WWW. Bez stosowania bardzo
drogich urządzeń typu eye-tracking przewidzieć można jak użytkownik postrzega serwis. W połączeniu z pracą naszych analityków pozwala to optymalnie konstruować serwisy korporacyjne, portale i systemy eCommerce.’- mówi Tomek Karwatka, który koordynował projekt po stronie Janmedia
'Badania pilotażowe doprowadziły do wielu ciekawych konkluzji, jednocześnie potwierdzając teorię o dużej użyteczności narzędzia dla badań marketingowych. Na polu analizy serwisów internetowych przechodzi ono doskonałą weryfikację w tej roli. Bardzo owocna współpraca z Janmedia Interactive dostarcza materiału empirycznego, który świetnie posłuży do wytyczenia zupełnie nowej drogi rozwoju stworzonego przez profesora Christofa Kocha (Caltech) i profesora Laurenta Ittiego (University of Southern California) oprogramowania Neuromorphic Vision Toolkit.’ – dodaje Tomek Seroczyński z Uniwersytetu Warszawskiego
Pierwszy etap współpracy został podsumowany dokumentem opisującym obecny stan rozwoju narzędzia i prac. Dokument pobrać można ze stron
janmedia.pl.
'W artykule zawarliśmy nasze pierwsze spostrzeżenia dotyczące możliwości komercyjnego wykorzystania symulacji koncentracji wzroku ludzkiego w projektowaniu efektywnych serwisów WWW. Obecnie uruchamiamy drugi etap współpracy w ramach którego oferować będziemy komercyjne usługi analityczne oparte na wynikach symulacji. Mamy nadzieję spotkać się z dużym zainteresowaniem klientów.’ – kontynuuje Karwatka,
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.