Współpraca Janmedia i Uniwersytetu Warszawskiego nad badaniami postrzegania WWW

Opublikowano: 20 września 2005. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Agencja Interaktywna

Janmedia współpracują nad pilotażowym programem wykorzystania oprogramowania stworzonego w MIT do analizy serwisów internetowych.

Ocena ergonomii serwisów WWW jest zajęciem wymagającym dużej intuicji,

wiedzy i znajomości użytkowników. Firma zajmująca się użytecznością ma przedsobą niełatwe zadanie zobaczenia serwisu oczyma jego użytkowników.

Oprócz zatrudniania wysokiej klasy analityków usability korzysta się z każdego narzędzia, które okazuje się pomocne w polepszaniu ergonomii WWW. Takim narzędziem jest nowatorski symulator koncentracji wzroku ludzkiego opracowany przez naukowców w MIT.

'Dzięki udziałowi w projekcie mamy możliwość współtworzenia narzędzia

realnie ułatwiającego ocenę ergonomii serwisu WWW. Bez stosowania bardzo

drogich urządzeń typu eye-tracking przewidzieć można jak użytkownik postrzega serwis. W połączeniu z pracą naszych analityków pozwala to optymalnie konstruować serwisy korporacyjne, portale i systemy eCommerce.'- mówi Tomek Karwatka, który koordynował projekt po stronie Janmedia

'Badania pilotażowe doprowadziły do wielu ciekawych konkluzji, jednocześnie potwierdzając teorię o dużej użyteczności narzędzia dla badań marketingowych. Na polu analizy serwisów internetowych przechodzi ono doskonałą weryfikację w tej roli. Bardzo owocna współpraca z Janmedia Interactive dostarcza materiału empirycznego, który świetnie posłuży do wytyczenia zupełnie nowej drogi rozwoju stworzonego przez profesora Christofa Kocha (Caltech) i profesora Laurenta Ittiego (University of Southern California) oprogramowania Neuromorphic Vision Toolkit.' – dodaje Tomek Seroczyński z Uniwersytetu Warszawskiego

Pierwszy etap współpracy został podsumowany dokumentem opisującym obecny stan rozwoju narzędzia i prac. Dokument pobrać można ze stron

janmedia.pl.

'W artykule zawarliśmy nasze pierwsze spostrzeżenia dotyczące możliwości komercyjnego wykorzystania symulacji koncentracji wzroku ludzkiego w projektowaniu efektywnych serwisów WWW. Obecnie uruchamiamy drugi etap współpracy w ramach którego oferować będziemy komercyjne usługi analityczne oparte na wynikach symulacji. Mamy nadzieję spotkać się z dużym zainteresowaniem klientów.' – kontynuuje Karwatka,

http://www.janmedia.pl

Sylwester KozakWspółpraca Janmedia i Uniwersytetu Warszawskiego nad badaniami postrzegania WWW

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.