Wybory samorządowe: Prokom, IBM, WP

Opublikowano: 16 października 2002. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Firma IBM Polska dostarczyła serwery, oprogramowanie narzędziowe oraz wsparcie przy tworzeniu oprogramowania dla systemu obsługującego prezentację wyników Wyborów Samorządowych, które odbędą się w dniu 27 października 2002. Cały system został wdrożony przez Prokom Software, który jest również autorem dedykowanych aplikacji kompleksowo obsługujących cały proces sumowania i prezentacji wyników.

Podstawowymi zadaniami systemu będzie:
– w okresie przygotowań do wyborów – zebranie danych koniecznych do przeprowadzenia wyborów, czyli informacji dotyczących zarejestrowanych komitetów wyborczych, list kandydatów, okręgów i obwodów, itd.
– w dniu wyborów – gromadzenie danych z protokołów Obwodowych i Terytorialnych Komisji Wyborczych oraz decyzji Komisarzy Wyborczych.

Cechą odróżniającą tegoroczny system od dotychczasowych będzie przygotowanie i udostępnienie wyników od razu po spłynięciu wyników z lokali wyborczych. Dostępne będą zarówno wyniki wyborów gminnych, powiatowych oraz burmistrzów i prezydentów miast. Przewiduje się, że w wieczór wyborczy, podczas szczytu zainteresowania serwisem udostępniającym wyniki w Internecie, obciążenie sięgnie 1 miliona zapytań na godzinę.

Platformę sprzętową stanowią serwery IBM eServer pSeries 660 pracujące pod kontrolą systemu AIX oraz oprogramowania klastrującego HACMP. Dzięki możliwościom oprogramowania WebSphere Applications Server i PROKOM-4GL rozłożono przetwarzanie danych na wiele (6) serwerów uzyskując nie tylko wymaganą moc, ale także dużą niezawodność, w tym uodpornienie na awarię pojedynczych serwerów. Zastosowaną bazą danych jest IBM DB2. Infrastrukturę do komunikacji (łączność, pomieszczenia ) udostępnia Wirtualna Polska, która także wykonuje część obsługi WWW dotyczącej analiz i informacji statycznych.

Sylwester KozakWybory samorządowe: Prokom, IBM, WP

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.