Wypożycz Batmana na Facebooku: eksperyment Warner Bros.

Opublikowano: 9 marca 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Studio filmowe Warner Bros. dało możliwość użytkownikom Facebooka wypożyczenia filmu „Mroczny rycerz”. To pierwsza tego typu oferta – czy zagrozi wydawcom tradycyjnych serwisów VOD?

Udostępnienie filmu o przygodach Batmana jest pewnego rodzaju eksperymentem. Użytkownicy Facebooka mogą wypożyczyć go bezpośrednio z profilu Warner Bros. Koszt 48-godzinnego wypożyczenia to 30 kredytów (3 dolary). Film dostępny jest na profilu użytkownika, można go odtwarzać w dowolnym momencie i od wybranego miejsca.

Thomas Gewecke, szef Warner Bros odpowiedzialny za cyfrową dystrybucję przyznał, że wejście do najpopularniejszego serwisu społecznościowego świata jest naturalnym krokiem w rozszerzaniu kanałów dystrybucji treści.

Wypożycz Batmana na Facebooku: eksperyment Warner Bros. 1

Wkrótce pojawić mają się kolejne tytuły. Obecnie dostęp do wypożyczalni mają jedynie mieszkańcy USA. Jeśli eksperyment się powiedzie filmy udostępniane będą szerszej publiczności.

Czy Facebook może zagrozić pozycji bardziej tradycyjnych serwisów VOD? Z pewnością bardzo by chciał. Z płatności dokonywanych przez wirtualną walutę, która od lipca będzie obowiązkowa dla wszystkich twórców aplikacji, pobiera 30 proc. prowizji. Komentarzy nie są jednak zgodni czy może zagrozić takim projektom jak na przykład Netfix. Czy klienci wybiorą opłaty za poszczególne filmy czy raczej abonament i nieograniczony dostęp do sporego katalogu? Jakiekolwiek będą wyniki eksperymentu Warner Bros. to niewątpliwie ciekawy sposób na szukanie klientów.

Dawid ZarazińskiWypożycz Batmana na Facebooku: eksperyment Warner Bros.

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.