Po pierwszym kwartale 2006 fundusz MCI Management uzyskał 2,22 mln zł skonsolidowanego zysku netto, co stanowi prawie 100% wzrostu w stosunku do porównywalnego wyniku netto w I kwartale 2005 r. Jednostkowy wynik netto MCI za ten sam okres 2006 roku wyniósł 2,40 mln zł.
Skonsolidowane przychody w I kwartale 2006 wyniosły 13,5 mln zł i przekroczyły o 3,5 mln zł przychody osiągnięte w I kwartale 2005 r. Wzrost przychodów spowodowany został lepszymi od ubiegłorocznych wynikami sprzedażowymi spółek portfelowych, ponadto MCI Management SA od czerwca 2005 roku w pełni konsoliduje przychody dynamicznie rozwijającej się spółki Hoopla.pl. Należy zwrócić uwagę, że od początku roku 2006 MCI nie konsoliduje już przychodów Travelplanet.pl SA.
W I kwartale 2006 r. fundusz MCI zrealizował jedno pełne wyjście z inwestycji w spółkę Biprogeo SA (rok wcześniej przeprowadzono sprzedaż spółek CK Adax Sp. z o.o. i Process4E SA). Pozytywne wyniki netto wynikają przede wszystkim z dobrych wyników kwartalnych większości spółek portfelowych oraz dalszego dynamicznego wzrostu wyceny internetowych spółek portfelowych, częściowo odzwierciedlonego w wynikach jednostkowych funduszu MCI.
Po I kwartale 2006 r. Zarząd MCI Management S.A. pozytywnie ocenia realizację planów finansowych funduszu i podtrzymuje oficjalne prognozy wyników na rok 2006.
W I kwartale 2006 r. MCI dokonało także znacznych wydatków inwestycyjnych. W marcu 2006 r. ostatecznie sfinalizowano zakup 25,07% spółki Telecom Media za kwotę 2.918 tys. zł, ponadto odbyły się dofinansowania i kolejne rundy inwestycji w spółkach: Comtica, DomZdrowia.pl, Hoopla.pl, Iplay.pl na łączną kwotę około 0,9 mln zł. Do końca półrocza fundusz MCI powinien zakończyć prace nad realizacją kolejnych 1-3 nowych projektów inwestycyjnych oraz upublicznieniem 2 kolejnych spółek portfelowych.
„Jesteśmy w okresie bardzo dobrej koniunktury na światowych rynkach technologicznych i finansowych, co jest zgodne z naszymi przewidywaniami z przed roku. Chcemy ten okres optymalnie wykorzystać do rozwoju portfela oraz realizacji nowych inwestycji funduszu” – Powiedział Tomasz Czechowicz , Prezes Zarządu MCI Management SA
www.mci.pl
Wpisy promowane
- Czy porównywarki cenowe można wykorzystać jako kanał marketingowy?Witryny intranetowe, które gromadzą oferty produktowe firm zewnętrznych, określa się mianem porównywarek cenowych. Ich głównym celem jest udostępnianie informacji na ...
- Wykres bitcoina – jak inwestować? Ile wynosi aktualny kurs?Bitcoin jest pierwszą kryptowalutą, która powstała w 2009 roku i pod względem długoterminowej stopy zwrotu nie ma sobie równych. Fundamentem ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.