Yahoo uruchomi własny serwis z muzyką

Amerykański gigant internetowy Yahoo planuje iść w ślady księgarni Amazon i otworzyć wirtualny sklep z plikami muzycznymi wolnymi od zabezpieczeń przed kopiowaniem (DRM-free) – podała ArsTechnica.
Największe wytwórnie płytowe w USA (Universal, Sony BMG, Warner Music i EMI) wycofały jakiś czas temu swoje poparcie dla systemu cyfrowego zarządzania prawami autorskimi (DRM), który ograniczał odbiorcom możliwość powielania plików (także na własny użytek).

Dzięki tym decyzjom poprawiły się warunki sprzedaży sieciowej muzyki. Yahoo postanowiło to wykorzystać – firma rozpoczęła rozmowy z dwoma z największych wytwórni. Z nieoficjalnych informacji wynika, że docelowo portal chce wypracować porozumienia ze wszystkimi przedstawicielami Wielkiej Czwórki.

Yahoo było jednym z największych wrogów DRM. Menedżer firmy Ian Rogers lobbował od dawna na rzecz likwidacji cyfrowego zarządzania prawami. Portal jako jeden z pierwszych rozpoczął sprzedaż wolnych od DRM plików MP3 w grudniu 2006 roku. Na podobne kroki zdecydowały się później witryny iTunes, Amazon czy eMusic.

Ale tylko Amazon zebrał w swojej bazie muzykę licencjonowaną przez wszystkich członków Wielkiej Czwórki. Dlatego księgarnia mogła pochwalić się największą ofertą muzyki DRM-free w sieci. Yahoo zamierza zbudować porównywalny katalog.

Źródło: ArsTechnica

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top