Firma Yahoo przeprowadza proces restrukturyzacji. Oprócz redukcji etatów, zamkniętych zostanie osiem projektów, a inne zostaną skonsolidowane. Najszerzej komentowana jest rezygnacja z serwisu Delicious.
Najbardziej dotkliwe dla pracowników Yahoo będą oczywiście zwolnienia. Dotyczyć mają ok. 4 proc. zatrudnionych, czyli ok. 600 – 700 etatów. Na liście projektów do zamknięcia znalazły się natomiast: MyBlogLog, Yahoo! Picks, AltaVista, Yahoo! Bookmarks, Yahoo! Buzz oraz Delicious. Część z nich Yahoo przejęła, część to autorskie przedsięwzięcia.
Część projektów i ich funkcji zostanie połączona. Dotyczy to m.in. Fire Eagle oraz Yahoo People Search czy Yahoo! Alerts oraz Yahoo! Calendar.
Carol Bartz, szefowa firmy, poinformowała, że powodów trudnych decyzji należy szukać w racjonalizacji procesu pracy: część prac była dublowana przez różne zespoły. Ważne jest również skoncentrowanie się na najważniejszych przedsięwzięciach takich jak usługa pocztowa, wyszukiwarka czy portal Yahoo oraz zrezygnowanie z tych, których wyniki nie są satysfakcjonujące.
Najwięcej komentarzy budzi decyzja o zamknięciu Delicious, serwisu, który umożliwiał kolekcjonowanie zakładek do ciekawych stron znalezionych w sieci i dzielenie się tym ze znajomymi (tzw. social bookmarking). Projekt był swego czasu bardzo popularny, do tej pory ma grono lojalnych użytkowników.
W ubiegłym roku założyciel Delicious, serwisu, który od ponad pięciu lat należy do Yahoo, zdradził, że żałuje decyzji o sprzedaniu projektu. Trudno oprzeć się wrażeniu, że niewiele się w Delicious od tamtego czasu zmieniło.
Firma Yahoo, która ze swoimi usługami ma pojawić się także w Polsce, przeżywa trudny okres. Z korporacji odchodzą menadżerowie. Czy wprowadzane zmiany pozwolą Yahoo wrócić do czasów dawnej świetności?
Wpisy promowane
- Prowadzisz e-biznes? Sprawdź, jak wybrać odpowiedniego partnera do działań marketingowychRozwój e-biznesu w dzisiejszych czasach nieodłącznie wiąże się z przemyślaną strategią marketingową – dynamiczny wzrost konkurencji w branży internetowej powoduje, ...
- Jak farmy fotowoltaiczne mogą wspierać biznesy internetowe?Rosnące zapotrzebowanie na energię w biznesach online wymusza poszukiwanie stabilnych i ekonomicznych rozwiązań. Farmy fotowoltaiczne to sposób na obniżenie kosztów ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- ERLI: Dynamiczny rozwój w III kwartale 2024 rokuW ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku platforma ERLI osiągnęła wartość sprzedanych towarów (GMV) na poziomie 849 mln PLN, co ...
- Salesforce Shopping Index w Q3 2024: wzrosty, spadki i zmiany w zachowaniach konsumentówW trzecim kwartale 2024 roku globalna sprzedaż online zanotowała niewielki wzrost o 3% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ...
- Shoper publikuje raport: 31% rocznej sprzedaży w czwartym kwartaleShoper opublikował nowy raport, który ma na celu wsparcie właścicieli e-sklepów w przygotowaniach do najbardziej intensywnego okresu sprzedażowego w roku. ...
- InPost Pay z ponad 5 milionami użytkowników: nowa usługa odroczonej płatnościInPost Pay, usługa oferująca płatności online, przekroczyła liczbę 5 milionów zarejestrowanych użytkowników. W odpowiedzi na rosnące potrzeby klientów, firma wprowadziła ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.