Yahoo: zwolnienia i zamykanie projektów

Opublikowano: 17 grudnia 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Firma Yahoo przeprowadza proces restrukturyzacji. Oprócz redukcji etatów, zamkniętych zostanie osiem projektów, a inne zostaną skonsolidowane. Najszerzej komentowana jest rezygnacja z serwisu Delicious.

Najbardziej dotkliwe dla pracowników Yahoo będą oczywiście zwolnienia. Dotyczyć mają ok. 4 proc. zatrudnionych, czyli ok. 600 – 700 etatów. Na liście projektów do zamknięcia znalazły się natomiast: MyBlogLog, Yahoo! Picks, AltaVista, Yahoo! Bookmarks, Yahoo! Buzz oraz Delicious. Część z nich Yahoo przejęła, część to autorskie przedsięwzięcia.

Część projektów i ich funkcji zostanie połączona. Dotyczy to m.in. Fire Eagle oraz Yahoo People Search czy Yahoo! Alerts oraz Yahoo! Calendar.

Carol Bartz, szefowa firmy, poinformowała, że powodów trudnych decyzji należy szukać w racjonalizacji procesu pracy: część prac była dublowana przez różne zespoły. Ważne jest również skoncentrowanie się na najważniejszych przedsięwzięciach takich jak usługa pocztowa, wyszukiwarka czy portal Yahoo oraz zrezygnowanie z tych, których wyniki nie są satysfakcjonujące.

Najwięcej komentarzy budzi decyzja o zamknięciu Delicious, serwisu, który umożliwiał kolekcjonowanie zakładek do ciekawych stron znalezionych w sieci i dzielenie się tym ze znajomymi (tzw. social bookmarking). Projekt był swego czasu bardzo popularny, do tej pory ma grono lojalnych użytkowników.

W ubiegłym roku założyciel Delicious, serwisu, który od ponad pięciu lat należy do Yahoo, zdradził, że żałuje decyzji o sprzedaniu projektu. Trudno oprzeć się wrażeniu, że niewiele się w Delicious od tamtego czasu zmieniło.

Yahoo: zwolnienia i zamykanie projektów 1

Firma Yahoo, która ze swoimi usługami ma pojawić się także w Polsce, przeżywa trudny okres. Z korporacji odchodzą menadżerowie. Czy wprowadzane zmiany pozwolą Yahoo wrócić do czasów dawnej świetności?

Dawid ZarazińskiYahoo: zwolnienia i zamykanie projektów

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.